Θολό παραμένει το τοπίο σε σχέση με το τι μέλλει γενέσθαι στις δημόσιες συγκοινωνίες με λεωφορεία μόλις πέντε μέρες πριν από τη λήξη της σύμβασης με τις υφιστάμενες εταιρείες.

Σε διάσκεψη Τύπου που παρέθεσαν σήμερα οι ιδιοκτήτες εταιρειών δημοσίων συγκοινωνιών με λεωφορεία, έκαναν λόγο για μπάχαλο και προειδοποίησαν για ανυπολόγιστες οικονομικές ζημιές.

Μιλώντας εκ μέρους της συντονιστικής επιτροπής των εταιρειών, ο Χάρης Θεραπής ανέφερε ότι κινδυνεύει ολόκληρη η χώρα να παραμείνει χωρίς δημόσιες συγκοινωνίες.

«Το υπουργείο Μεταφορών έχει υπογράψει τις συμβάσεις για τη Λευκωσία και την Λάρνακα, με κοινοπραξία η οποία έχει ακυρωθεί τρεις φορές στο διοικητικό δικαστήριο, γεγονός που σχεδόν σίγουρα θα στοιχίσει στον φορολογούμενο πολίτη εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις.

Στην περίπτωση της Αμμοχώστου και των υπεραστικών λεωφορείων, το αρμόδιο υπουργείο, με προσκόμματα και γελοιότητες που εκθέτουν την Κυπριακή Δημοκρατία, δεν υπογράφει τις συμβάσεις παρόλο που και οι δύο εταιρείες έχουν δικαιωθεί στο διοικητικό δικαστήριο. Η πολυδιαφημιζόμενη κοινοπραξία έχει ακυρωθεί για ουσιώδεις λόγους αλλά η επιτροπή αξιολόγησης του υπουργείου Μεταφορών αρνείται να υπογράψει τη νέα σύμβαση, δυναμιτίζοντας την ίδια τους την προκήρυξη», είπε ο κ. Θεραπής.

Για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου, ανέφερε ο ίδιος, «το αρμόδιο υπουργείο προσανατολίζεται στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αφού για γελοίους λόγους έχει απορρίψει τις προσφορές της ΕΜΕΛ και ΟΣΥΠΑ. Αν παρόμοια τραγελαφική κατάσταση σημειωνόταν σε ιδιωτική εταιρεία, θα έψαχναν ήδη για δουλειά».

Ο εκπρόσωπος της συντονιστικής επιτροπής των εταιρειών σημείωσε ότι η πολιτική ευθύνη βαραίνει τον υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο, καλώντας τον να διορθώσει μια «κατάφωρη αδικία», κατά την έκφρασή του, ακυρώνοντας την υπογραφή του με την κοινοπραξία από το εξωτερικό για τις συγκοινωνίες στην Λάρνακα. Υποστήριξε δε ότι η πολυδιαφημιζόμενη κοινοπραξία δεν μπορεί να υλοποιήσει την σύμβαση κάτι που ήδη διαφαίνεται.

Για «νομοσχέδιο-έκτρωμα» που προωθείται στη Βουλή, έκανε λόγο ο Γιώργος Κυριάκου εκ μέρους της ΕΜΕΛ Λεμεσού, υποστηρίζοντας ότι στην ουσία προβλέπει την επίταξη των λεωφορείων από τις εταιρείες, καθιστώντας τες ανήμπορες να αντιδράσουν.

Ο Γιώργος Ιωαννίδης, εκ μέρους της ΟΣΥΠΑ Πάφου, έκανε λόγο για σειρά απροκάλυπτων παρεμβάσεων του Γενικού Ελεγκτή και τον κατηγόρησε ότι βρίσκεται πίσω από τις επιθέσεις που δέχονται οι εταιρείες.

Δημήτρης Στρατής