Νομοθεσία για την καθιέρωση μιας κοινής λύσης φόρτισης για όλες τις συσκευές προτείνει η Κομισιόν.

Συγκεκριμένα, για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, καθώς και την ταλαιπωρία που προκαλεί στους καταναλωτές η ύπαρξη διαφορετικών, ασύμβατων φορτιστών για τις ηλεκτρονικές συσκευές, προτείνει μία κοινή λύση, ανεξάρτητα από τη μάρκα της συσκευής.

Την τελευταία δεκαετία η εθελοντική προσέγγιση της βιομηχανίας έχει επιφέρει μείωση του αριθμού των φορτιστών κινητών τηλεφώνων από 30 σε 3, ωστόσο, σύμφωνα με την Κομισιόν, το πρόβλημα δεν έχει επιλυθεί πλήρως.   

Με τη σημερινή πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό, η θύρα φόρτισης και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης των συσκευών θα εναρμονιστούν: Η USB-C θα καταστεί η πρότυπη θύρα για όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός.

Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Τα παραπάνω μέτρα θα προσφέρουν ευκολία στους καταναλωτές και θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνδέεται με την παραγωγή και την απόρριψη των φορτιστών, υποστηρίζοντας έτσι την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση

Επόμενα βήματα

Η σημερινή πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία (συναπόφαση).

Μια μεταβατική περίοδος 24 μηνών από την ημερομηνία θέσπισης της οδηγίας θα δώσει στον κλάδο αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί πριν από την έναρξη της εφαρμογής της.

Για να υπάρξει τελικά κοινός φορτιστής, απαιτείται πλήρης διαλειτουργικότητα και στις δύο πλευρές του καλωδίου: στην ηλεκτρονική συσκευή και στο εξωτερικό τροφοδοτικό. Η διαλειτουργικότητα στην πλευρά της συσκευής, η οποία είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση, θα επιτευχθεί με τη σημερινή πρόταση.

Η διαλειτουργικότητα του εξωτερικού τροφοδοτικού θα ρυθμιστεί με αναθεώρηση του κανονισμού της Επιτροπής για τον οικολογικό σχεδιασμό. Η αναθεώρηση αυτή θα δρομολογηθεί εντός του τρέχοντος έτους ώστε η έναρξη της ισχύος της να ευθυγραμμιστεί με αυτήν της σημερινής πρότασης.