Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε ομόφωνα νέο νόμο για τη μείωση ορισμένων εξώδικων προστίμων που επιβάλλονται από κάμερες τροχαίας σε παραβάσεις φωτεινών σηματοδοτών. Η πρόταση νόμου, που κατέθεσε ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, διαμορφώνει τα πρόστιμα ανάλογα με το σημείο στάσης του οχήματος.

Σύμφωνα με το νέο νόμο, το εξώδικο πρόστιμο για στάση επί της διάβασης πεζών μειώνεται από €300 σε €85. Ωστόσο, το πρόστιμο παραμένει στα €300 για στάση πέραν της διάβασης πεζών ή κίνηση εντός της οδικής συμβολής όταν ο σηματοδότης είναι κόκκινος. Η ποινή των €25 για μη συμμόρφωση με τη γραμμή στάσης παραμένει αμετάβλητη.

Με την τροπολογία του κ. Μουσιούττα, δίνεται χρόνος στην εκτελεστική εξουσία να προσαρμόσει το σύστημα και να εφαρμόσει τον νόμο με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Ο ίδιος ανέφερε ότι τα προηγούμενα πρόστιμα ήταν δυσανάλογα υψηλά σε σχέση με το παράπτωμα, επισημαίνοντας ότι η αλλαγή θα εφαρμοστεί μόλις το σύστημα φωτοεπισήμανσης είναι έτοιμο.

Η Πρόεδρος της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, τόνισε την ευθύνη της εκτελεστικής εξουσίας για βελτίωση του νόμου. Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης, στήριξε την πρόταση, ζητώντας αναθεώρηση του συστήματος λόγω οικονομικών δυσκολιών των πολιτών. Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, υποστήριξε ότι το σύστημα πρέπει να έχει προληπτικό χαρακτήρα και όχι εισπρακτικό, δεδομένου του χαμηλού μέσου μισθού των €900.

Οι Βουλευτές του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς και Πανίκος Λεωνίδου, ζήτησαν επανεξέταση του συστήματος για καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων. Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ, Σωτήρης Ιωάννου, χαρακτήρισε το σύστημα καμερών ως “μεγάλο φιάσκο” με στόχο την είσπραξη προστίμων χωρίς προληπτικό όφελος. Τέλος, ο Ανδρέας Θεμιστοκλέους από τη Λεμεσό, ανέφερε ότι οι θάνατοι από οδικές συγκρούσεις αυξήθηκαν κατά 41% μετά την εγκατάσταση των καμερών.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ