Αυξήσεις πέραν του 20% σε σχέση με πέρσι παρουσιάζουν οι τιμές λιανικής πώλησης καταναλωτικών προϊόντων για την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας, οι οποίες καταγράφηκαν στις 14 Μαρτίου, από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι τιμές για χούμους, ταχινοσαλάτα, ταραμοσαλάτα, μελιτζανοσαλάτα, σουπιές καθαρισμένες, θράψαλο ροδέλα και ταχινόπιτες, ενώ στην περίπτωση της μελιτζανοσαλάτας 400g η αύξηση αγγίζει το εντυπωσιακό 48%, της τιμής των φρέσκιων πατατών το 43% της γνήσιας ταχίνης το 34% και της πίκλας μουστάρδας το 30%.

Πέραν των αυξήσεων στις τιμές ορισμένων προϊόντων καταγράφονται και σημαντικές μειώσεις όπως είναι οι τιμές για τις κουλούμπρες με μείωση κατά 52%, των άσπρων αγκινάρων κατά 47% και των καθαρισμένων Σουπιών κατά 21%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καθαρά Δευτέρας που δημοσίευσε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, οι τιμές για λαχανικά και φρούτα (συνολικά 13 προϊόντα: Χόρτα, Σέλινο, Κουλούμπρες, Πατζάρια, Πατάτες, Ντομάτες, Αγγουράκια χωραφιού/θερμοκηπίου, Πορτοκάλια Μέρλιν/Γιαφίτικα, Αγκινάρες-Άσπρες, Μαλτέζες και Μανιτάρια) αρχίζουν από 0,32 σεντ μέχρι €5,40 για τα μανιτάρια.

Οι τιμές για τα διάφορα είδη χαλβά (συνολικά 10 προϊόντα με διαφορετικές επωνυμίες/συσκευασίες) αρχίζουν από €1,95 μέχρι €5,99, οι τιμές θαλασσινών (συνολικά 15 προϊόντα) είναι μεταξύ €4,85 μέχρι €25,99, οι τιμές στις σαλάτες (συνολικά 20 προϊόντα) είναι μεταξύ €0,99 μέχρι €6,99 και οι τιμές για αρτοποιητικά (συνολικά 6 προϊόντα) είναι μεταξύ €0,99 μέχρι €3,09.

Τέλος, οι τιμές κρασιών κυμαίνονται μεταξύ €2,95 μέχρι €6,19 και οι τιμές των κάρβουνων ανέρχονται από €5,55 μέχρι €7,99.

Σε ανακοίνωση, η Υπηρεσία αναφέρει ότι η δημοσίευση του Παρατηρητηρίου Τιμών Καθαράς Δευτέρας αποτελεί χρήσιμο εργαλείο ενημέρωσης για τον καταναλωτή, ενδυναμώνοντας την ικανότητα του να πραγματοποιεί έρευνα αγοράς και να προβαίνει στις πιο συμφέρουσες για αυτόν αγορές, ενώ προσθέτει περισσότερη διαφάνεια στην συνολική εικόνα της αγοράς και συμβάλει στην προαγωγή του ανταγωνισμού.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διευκρινίζει ότι τα Παρατηρητήρια Τιμών ετοιμάζονται αποκλειστικά για σκοπούς υποβοήθησης/ γενικής πληροφόρησης των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλές και “δεν προορίζονται και ούτε μπορούν να υποκαταστήσουν την έρευνα αγοράς που πρέπει να κάνει ο κάθε καταναλωτής βάσει των δικών του προτιμήσεων, δεδομένων και αναγκών, ούτε αποσκοπούν να υποδείξουν στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης που θα επιλέξουν”.

“Ιδιαίτερα για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται σε αυτό το Παρατηρητήριο, τονίζεται ότι υφίστανται ποιοτικές διαφορές οι οποίες δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη στα αποτελέσματα ενός Παρατηρητηρίου Τιμών”, αναφέρει η Υπηρεσία, η οποία παροτρύνει τους καταναλωτές όπως “κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, προκειμένου να βρουν τα προϊόντα και τις τιμές που ικανοποιούν τις απαιτήσεις τους”.

Πηγή: ΚΥΠΕ