Υπό εξέταση ενώπιον της Επιτροπής Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού βρίσκονται δύο αιτήσεις από ξένους επενδυτές που αφορούν αναπτύξεις που προσομοιάζουν με το γνωστό «London Eye», σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων η μία από την άλλη, στο θαλάσσιο χώρο μπροστά από το παλιό λιμάνι και στο μόλο της Λεμεσού.

Οι αιτήσεις προωθήθηκαν στην Επιτροπή γιατί η άσκηση ή αδειοδότηση οποιασδήποτε χρήσης ή δραστηριότητας στα θαλάσσια ύδατα της Δημοκρατίας, προϋποθέτει εξασφάλιση από την Επιτροπή Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, Βεβαίωσης Συμμόρφωσης ή Βεβαίωση Συμβατότητας με το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχέδιο το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 20 Δεκεμβρίου 2023, βάσει Ευρωπαϊκής Οδηγίας.

Όπως πληροφορήθηκε το Κανάλι 6, τα μέλη της Επιτροπής (της οποίας προεδρεύει το Υφυπουργείο Ναυτιλείας και απαρτίζεται από εκπροσώπους 15 υπηρεσιών), εξετάζουν από κοινού τις δύο αιτήσεις.  Έκριναν δε, ότι το προτεινόμενο έργο δεν είναι λιμενικό και γι’ αυτό απέστειλαν συγκεκριμένα ερωτήματα στη Νομική Υπηρεσία.  Κατά πόσο η Αρχή Λιμένων έχει αρμοδιότητα να αδειοδοτήσει μια τέτοια ανάπτυξη;  Βάσει ποιου νόμου επιτρέπονται επιχωματώσεις στη θάλασσα; (Επί των οποίων προτείνεται να τοποθετηθούν οι αναπτύξεις με τους μεγάλους τροχούς)  Καθώς και σε ποιον θα ανήκει η γη που θα προκύψει από την επιχωμάτωση;

Τα μέλη της Επιτροπής αναμένουν τις απαντήσεις από τη Νομική Υπηρεσία, προκειμένου να αποφασίσουν κατά πόσο θα εκδοθεί η όχι, Βεβαίωση Συμμόρφωσης ή Βεβαίωση Συμβατότητας με το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχέδιο σε σχέση και με τις δύο προτάσεις.

Έγκυρη πηγή ανέφερε στο Κανάλι 6 πως θα προσμετρηθούν με σοβαρότητα όλα τα δεδομένα, αφού στόχος της Επιτροπής είναι να διασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη στη θάλασσα σε συνάρτηση με την προστασία του περιβάλλοντος.