Στη Μαρίνα Λεμεσού έχει φτάσει ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ρομπότ στον κόσμο, ο «ASTRO 1», μια εκπαιδευτική πλατφόρμα που συνδυάζει ρομποτική και διαστημική.

Με πρόφαση την παγκύπρια εβδομάδα διαστήματος, ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ρομπότ στον κόσμο, ο «ASTRO 1», έχει φτάσει στη Μαρίνα Λεμεσού όπου μαθητές και κοινό μπορούν να δουν από κοντά και να μάθουν περισσότερα γι’ αυτόν.

Το ρομπότ «ASTRO 1» είναι μία εκπαιδευτική πλατφόρμα Steam που συνδυάζει ρομποτική και διαστημική, με την οποία οι μαθητές μπορούν να κατασκευάσουν συσκευές για να προσθέσουν σε αυτόν διάφορες λειτουργίες.

Παράλληλα, «δάσκαλοι και καθηγητές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα με στόχο να συνδυάσουν ύλη του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου με το ρομπότ και να δείξουν έμπρακτα στους μαθητές πώς η θεωρία γίνεται πράξη για την επίλυση προβλημάτων».

Ερωτηθείς για τα χαρακτηριστικά του ρομπότ, ο κ. Ελπιδοφόρος Αναστασίου απάντησε πως «ένα από τα πιο ωραία χαρακτηριστικά του είναι ο μεγάλος δίσκος που βρίσκεται πάνω από το ρομπότ, που είναι περιστρεφόμενος και που χρησιμοποιούν για να παίρνουν ζωντανό βίντεο από τη στρατόσφαιρα μέσω του ρομπότ.

Ο «ASTRO 1» έχει βάρος 1400 κιλά, έχει διάμετρο περίπου δέκα μέτρα, τρία μέτρα ύψος, τα πόδια του κινούνται με 24 υδραυλικούς κινητήρες, ενώ ο μοναδικός σχεδιασμός του, σαν αράχνη, του επιτρέπει να μετακινείται εύκολα και να τοποθετείται σε οποιαδήποτε επιφάνεια χρησιμοποιώντας ελάχιστη ενέργεια.

Σημείωσε ακόμα πως «ήδη έχουμε σκεφτεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που θα εφαρμόσουμε του χρόνου, ούτως ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να κατασκευάσουν συσκευές που θα δίνουν στον «ASTRO 1», επιπλέον λειτουργίες».

Κληθείς να αναφέρει πόσα στοίχισε η κατασκευή του ρομπότ, ο Ελπιδοφόρος Αναστασίου είπε πως «όσα και να κόστισε αξίζει τον κόπο, γιατί το ρομπότ δεν είναι μόνο για ένα σχολείο και μία τάξη, αλλά για 27 σχολεία και 1600 μαθητές. Σαν επένδυση στην εκπαίδευση, το ρομπότ θα προσφέρει χιλιαπλάσια αποτελέσματα στους μαθητές».

Πώς κατασκευάστηκε ο ASTRO 1

Από την πλευρά του, ο μαθητής του Pascal English School Λάρνακας, Κυριάκος Τιμοθέου είπε πως «μέσα από την εβδομάδα διαστήματος που είχαμε στο σχολείο, προσπαθούσαμε να σκεφτούμε μια ιδέα για να κάνουμε το θέμα της διαστημικής – ρομποτικής πιο ενδιαφέρον για τον κόσμο.
Έτσι, μετά από συζητήσεις που είχαμε με τους συμμαθητές μου, σκεφτήκαμε την κατασκευή του «ASTRO 1».

Πρόσθεσε πως ο ίδιος είχε τον ρόλο «του τρισδιάστατου σχεδιασμού και εκτύπωσης του ρομπότ, με στόχο να μπορούμε να δούμε πιθανά προβλήματα και να μπορούμε να τα βελτιώσουμε, ούτως ώστε να έχουμε το σημερινό αποτέλεσμα. Το ρομπότ λειτουργεί και ως κινητός δορυφορικός σταθμός από τον οποίο οι μαθητές μπορούν να παίρνουν ζωντανό βίντεο από μικρό-δορυφόρους που στέλνουν στη στρατόσφαιρα».

Σημειώνεται πως η Πρώτη Παγκύπρια Εκπαιδευτική Εβδομάδα Διαστήματος διοργανώνεται από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Cyprus Space Foundation, το έργο ‘EXCELSIOR’ H2020 Widespread Teaming και το Κέντρο Αριστείας ‘ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ’ του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Υποστηρικτές της προσπάθειας είναι το Τμήμα Μετεωρολογίας, ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου, το Pascal Space Centre και το Pascal English School Λάρνακας, ΕΚΟ και ΤΕΠΑΚ.