Σε σχεδόν 118.000 ερωτήματα καταναλωτών ανταποκρίθηκε κατά την περσινή χρονιά το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Κέντρων Καταναλωτών (ECC-Net), βοηθώντας τους καταναλωτές στην Ευρώπη να πάρουν πίσω σχεδόν 10 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών Κύπρου.
Συγκεκριμένα, το 2022 τα ΕΚΚ απάντησαν σε περίπου 118.000 ερωτήματα καταναλωτών, τα οποία περιλάμβαναν καθυστερήσεις πτήσεων, υπερτιμημένες εξοχικές κατοικίες, πλαστά εισιτήρια συναυλιών, ακυρωμένα τρένα και πολλά άλλα.
Στόχος των εξειδικευμένων δικηγόρων από 29 χώρες της ΕΕ, όπως σημειώνεται, είναι η εξεύρεση εξωδικαστικής λύσης υπέρ του καταγγέλλοντος.
Το Δίκτυο, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη, μπόρεσε να ανακτήσει σχεδόν δέκα εκατομμύρια ευρώ πέρυσι, ενώ εκτιμάται ότι το πραγματικό οικονομικό όφελος είναι ακόμη μεγαλύτερο.
Σε πολλές περιπτώσεις, το ECC-Net ήταν σε θέση να απαλλάξει τους καταναλωτές από την υποχρέωση να πληρώσουν αρχικά, όπως για παράδειγμα απότρεψε τους καταναλωτές να πέσουν σε μια συνδρομητική παγίδα.
Τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή λειτουργούν σε όλες τις χώρες της ΕΕ κάθε χώρα της ΕΕ και στις Ισλανδία και Νορβηγία και όλα μαζί σχηματίζουν το ECC-Net. Το δίκτυο ενημερώνει τους καταναλωτές στην Ευρώπη για τα δικαιώματά τους και παρέχει δωρεάν βοήθεια σε διασυνοριακά προβλήματα.
Υπενθυμίζεται τέλος πως την Κύπρο οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών Κύπρου ηλεκτρονικά στη διεύθυνση [email protected].
Πηγή: ΚΥΠΕ