Την πρόσφατη απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης για τα δίδακτρα και το καθεστώς των φοιτητών που προέρχονται από την ΕΕ, συζήτησε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου σε τηλεδιάσκεψη με την Βρετανίδα Υφυπουργό, αρμόδια για την Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, Michelle Donelan.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, ο κ. Προδρόμου, σε συνέχεια προηγούμενων συνεννοήσεων, ενημέρωσε την Υφυπουργό για την κατάσταση που δημιουργείται για τους Κύπριους νέους που ενδιαφέρονται για σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά την πρόσφατη απόφαση της Βρετανικής Κυβέρνησης για το καθεστώς και τα δίδακτρα φοιτητών που προέρχονται από κράτη – μέλη της ΕΕ.
 
Υπενθυμίζοντας τη θέση του Ηνωμένου Βασιλείου ως μια από τις κύριες χώρες προορισμού των Κύπριων φοιτητών και στη βάση των πολύ στενών σχέσεων ανάμεσα στις δυο χώρες, μετέφερε την εισήγηση της κυπριακής κυβέρνησης για τη σύναψη μιας διμερούς συμφωνίας που θα μπορεί να διασφαλίσει για τους Κύπριους φοιτητές συνθήκες ανάλογες με τις σημερινές.

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στο ειδικό πρόβλημα που δημιουργείται στους φετινούς υποψήφιους φοιτητές, οι οποίοι, λόγω της υποχρέωσης για θητεία στην Εθνική Φρουρά, δεν θα μπορέσουν να εγγραφούν στα πανεπιστήμια την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά με τα δίδακτρα που ισχύουν τώρα, όπως οι συμμαθήτριές τους, συζητήθηκαν τρόποι αντιμετώπισης ειδικά αυτού του θέματος.
 
Ο Υπουργός Παιδείας ενημέρωσε, επίσης, την κ. Donelan ότι το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει καταγράψει ένα αριθμό 522 υποψηφίων, μετά από εκδήλωση ενδιαφέροντος από όσους έχουν ήδη προσφορές για αποδοχή και εγγραφή και από όσους βρίσκονται στη σχετική διαδικασία.
 
Η Υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι θα μεταφέρει την εισήγηση της κυπριακής κυβέρνησης και ότι θα συζητήσει το θέμα των φετινών υποψήφιων φοιτητών με τον συλλογικό φορέα των πανεπιστημίων, αφού η μεταχείριση των ξένων φοιτητών εξαρτάται τελικά από τα πανεπιστήμια.
 
Συμφωνήθηκε, τέλος,  όπως συνεχιστούν οι σχετικές διαβουλεύσεις, ενώ επιφυλάχθηκαν και για μελλοντική συζήτηση των ευρύτερων θεμάτων που αφορούν στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και στις σχέσεις ανάμεσα στις δυο χώρες στον ακαδημαϊκό τομέα.

Πηγή: ΚΥΠΕ