Καταγγελία για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας κατά της Google κατέθεσε την Παρασκευή ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το Συμβούλιο Ευρωπαίων Εκδοτών (European Publishers Council – EPC), επιδιώκοντας να δοθεί τέλος στους «ασφυκτικούς περιορισμούς» που η εταιρεία πρακτικά ασκεί στις εκδοτικές εταιρείες καθώς και όλες τις άλλες επιχειρήσεις στο οικοσύστημα της τεχνολογίας της διαφήμισης.
 
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το EPC ζητά από την Κομισιόν να καταστήσει την Google υπεύθυνη για την συμπεριφορά της που πλήττουν την αρχή του ανταγωνισμού, και να επιβάλει μέτρα που να αποκαθιστούν τις συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στην αλυσίδα της αγοράς της τεχνολογίας της διαφήμισης.
 
Σε δήλωσή του o πρόεδρος του EPC, Christian Van Thillo, ανέφερε πως «είναι πλέον καιρός για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιβάλει μέτρα στην Google που θα αλλάζουν, και δεν θα αμφισβητούν απλά, την συμπεριφορά της», επισημαίνοντας πως οι πρακτικές της εταιρείας προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν σημαντική ζημιά όχι μόνο στους εκδότες στην Ευρώπη αλλά στους διαφημιστές και εν τέλει στους καταναλωτές καθώς το αποτέλεσμα είναι «υψηλότερες τιμές (συμπεριλαμβανομένων των τιμών στην τεχνολογία της διαφήμισης), λιγότερες επιλογές, λιγότερη διαφάνεια και λιγότερη καινοτομία».
 
Ο επικεφαλής του EPC, ο οποίος εκπροσωπεί την Βελγική εκδοτική εταιρεία DPG Media Group, υπενθυμίζει πως οι αρχές για προστασία του ανταγωνισμού σε πολλές χώρες ανά το παγκόσμιο έχουν διαπιστώσει πως η Google περιορίζει τον ανταγωνισμό στην τεχνολογία της διαφήμισης (ad tech) όμως μέχρι στιγμής δεν εξαναγκάζεται να αλλάξει τη συμπεριφορά της κατά ουσιαστικό τρόπο.
 
«Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Το διακύβευμα είναι πολύ ψηλό, ειδικά όσον αφορά την μελλοντική βιωσιμότητα της χρηματοδότησης για έναν ελεύθερο και πλουραλιστικό Τύπο» τόνισε.
 
Το Συμβούλιο Ευρωπαίων Εκδοτών θεωρεί πως μετά την εξαγορά της εταιρείας DoubleClick το 2008 η Google προβαίνει σε σειρά παράτυπων τακτικών που περιορίζουν τον ανταγωνισμό στον τομέα του ad tech, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
 
Μέσω της στρατηγικής αυτής, προστίθεται, η Google «έχει καταφέρει να έχει τον έλεγχο ολόκληρης πρακτικά της αλυσίδας στον τομέα ad tech» κατά τρόπο που βρίθει σύγκρουσης συμφερόντων καθώς πολλές φορές η εταιρεία είναι και ο αγοραστής και ο προμηθευτής, ενώ αποτελεί ταυτόχρονα τον ενδιάμεσο, πουλώντας μάλιστα δικά της προϊόντα.
 
Το Συμβούλιο Ευρωπαίων Εκδοτών υπενθυμίζει πως η Κομισιόν μπορεί να αξιοποιήσει τα ευρήματα των εθνικών αρχών ανταγωνισμού της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας, καθώς και τα αποτελέσματα δικαστικών διαδικασιών στις ΗΠΑ.
 
Ο τομέας του ad tech καλύπτει τις τεχνολογίες που διέπουν τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο διαδίκτυο, μοντέλο από το οποίο οι εταιρίες του έντυπου Τύπου εξαρτώνται όλο και περισσότερο λόγω της όλο και μεγαλύτερης στροφής στα ψηφιακά ΜΜΕ.
 
Η καταγγελία του Συμβουλίου Ευρωπαίων Εκδοτών προκύπτει από το γεγονός πως ενώ το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης διαφημιστικού χώρου αποτελούσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ εκδοτών και διαφημιστών, η διαδικτυακή διαφήμιση «πωλείται» πλέον μέσω μιας πολύπλοκης διαδικασίας μέσω ειδικών λογισμικών. Αυτή η αγορά ωστόσο πλέον μονοπωλείται ουσιαστικά από την Google μέσω των υψηλών χρεώσεων που επιβάλλει σε εκδότες και διαφημιστές, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
 
Παράλληλα το EPC κατηγορεί την Google πως περιορίζει ενεργά τις όποιες προσπάθειες ανταγωνισμού από άλλους παροχείς των ίδιων υπηρεσιών.

Πηγή: ΚΥΠΕ