Την άποψη τους για τους τρόπους βελτίωσης αδυναμιών που εντοπίζονται στο σύστημα εκπαίδευσης στα σχολεία της Μέσης και Δημοτικής εκπαίδευσης, ανέλυσαν στο Κανάλι 6 και στην εκπομπή «Ελεύθερα κι Ωραία», δύο εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής.
Η Μαρία Σουτζιή, διευθύντρια σε σχολείο Δημοτικής εκπαίδευσης, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους έχουν άποψη και θέση για όλα όσα συμβαίνουν στον χώρο της παιδείας.
Διαφώνησε με την προσέγγιση μερίδας της κοινής γνώμης, ότι οι όλοι οι δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί είναι ανεύθυνοι και χαραμοφάηδες, τονίζοντας ότι υπάρχουν ομάδες εκπαιδευτικών που καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες και τις πλείστες φορές υπερβάλλουν εαυτόν.
Ανέφερε ότι χρειάζονται ριζικές αλλαγές στο σύστημα της παιδείας. Για να γίνει αυτό, εξήγησε δεν αρκεί η φιλότιμη προσπάθεια των εκπαιδευτικών, αλλά χρειάζεται στήριξη και σαφείς πολιτικές και όραμα από το Υπουργείο Παιδείας.
Το σχολείο, ανέφερε η Μαρία Σουτζίη πρέπει να γίνει ανθρωποκεντρικό και να γίνουν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Θα πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστεί το θέμα με τα φροντιστήρια. Οι μαθητές, σημείωσε, πρέπει να είναι ενεργητικοί συμμετέχοντας στο μάθημα και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη.
Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν ότι δεν είναι ο αδύναμος κρίκος
Η Κούλα Στυλιανού φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση υπέδειξε ότι με την έλευση της πανδημίας αναδείχθηκαν προβλήματα και αδυναμίες στο δημόσιο σχολείο οι οποίες όπως είπε, μέχρι τότε μπορούσαν να καλυφθούν. Οι εκπαιδευτικοί, τόνισε η κ. Στυλιανού, απέδειξαν ότι δεν είναι ο αδύναμος κρίκος, αφού συνεργάστηκαν για εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας, σημείωσε, αρκέστηκε σε εκκλήσεις και απανωτές εγκυκλίους που στην ουσία ήταν ημίμετρα για το θέμα της συνέχισης της εκπαίδευσης εν μέσω περιοριστικών μέτρων.
Έφερε ως παράδειγμα την σύναψη σύμβασης για το πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από το 2016 το οποίο δεν εφαρμόστηκε από τότε.
Οι εκπαιδευτικοί αυτομορφώνονται όπως είπε αλλά δεν εκπαιδεύονται από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2016 και το 2017 το ποσοστό του προϋπολογισμού στην εκπαίδευση του προσωπικού περιορίστηκε στο 0,1%, ανέφερε η κ. Στυλιανού.