Δεν υπάρχει συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων και υπηρεσιών για τα ζητήματα κακοποίησης παιδιών, τόνισε, μιλώντας στο Κανάλι 6 και στην εκπομπή «Ελεύθερα κι Ωραία», η Επίτροπος των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπω Μιχαηλίδου.

Το πιο σημαντικό, εξήγησε, είναι η ανάγκη πρόληψης στα ζητήματα αυτά. Έφερε ως παράδειγμα την Αστυνομία, η οποία, όπως τόνισε, δεν μπορεί να περιμένει να γίνει καταγγελία για να ενεργήσει στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν πληροφορίες για κακοποίηση παιδιών.

Είναι ιδιαίτερα σοβαρό το θέμα των παιδικών στεγών ανέφερε ακόμη η κ. Μιχαηλίδου, σημειώνοντας ότι η Αστυνομία σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας πρέπει να αναλάβουν τον ρόλο τους, αφού φαίνεται ότι υπάρχουν κυκλώματα που εκμεταλλεύονται τα παιδιά που φεύγουν από τις στέγες.

Η Επίτροπος τόνισε την ανάγκη διορισμού ψυχολόγου σε κάθε σχολείο, αφού έτσι -ανέφερε- θα κτιστεί καλή σχέση μεταξύ του ψυχολόγου με τα παιδιά και τις οικογένειές τους, ώστε να μπορεί να τα στηρίξει σε μόνιμη βάση. Ο ψυχολόγος, πρόσθεσε, θα πρέπει να κοινοποιεί τα όποια προβλήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε τα παιδιά να τυγχάνουν πολυθεματικής στήριξης.

Υπάρχει έλλειψη προσωπικού στις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας, είπε μεταξύ άλλων η κ. Μιχαηλίδου και πρόσθεσε ότι το προσωπικό δεν επαρκεί για τις περιπτώσεις που έχει να αντιμετωπίσει.

Το γραφείο της, ανέφερε η Επίτροπος, έχει εισηγηθεί στην αρμόδια υπουργό τη δημιουργία νηπιοκοπομικών σταθμών για τα παιδιά γυναικών που εργάζονται, ώστε να αφήνουν τα παιδιά τους σε ασφαλή χέρια.

Εισηγήθηκε επίσης, όπως δημιουργηθεί ένα Σπίτι που θα φιλοξενεί παιδιά που υφίστανται ψυχολογική βία ή είναι μάρτυρες σε καβγάδες των γονιών τους.

Πιο έντονα τα προβλήματα κατά την περίοδο του lockdown

Η περίοδος του κορωνοϊού ανέδειξε προβλήματα και αδυναμίες τόσο στα σχολεία αλλά και σε οικογένειες, ανέφερε από την πλευρά του ο καθηγητής Ψυχιατρικής και Κοινωνικής Εργασίας, Χρήστος Παναγιωτόπουλος.

Σημείωσε ότι σε οικογένειες με δυσλειτουργίες εντάθηκαν τα προβλήματα, αφού παιδιά εκτέθηκαν περισσότερο λόγω του εγκλεισμού.

Το ερώτημα, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, είναι εάν τα παιδιά έμαθαν κάτι από τη διαδικασία του εγκλεισμού.

Φαίνεται, πρόσθεσε, ότι δεν αντιλήφθηκαν οι οικογένειες ότι αυτή ήταν η περίοδος που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν ποιοτικά τον χρόνο τους.

Πρέπει η κοινωνία, σημείωσε, να αντιλαμβάνεται και να προσαρμόζεται σε έκτακτες συνθήκες, ενώ διερωτήθηκε τί κακό έπραξαν οι 22 μαθητές που έμειναν ανεξεταστέοι από συγκεκριμένο διευθυντή σχολείου.