Αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας για έναρξη ενός εντατικού διαλόγου με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στην εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνου στα σχολεία υποβλήθηκε σήμερα από τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οργανωμένων γονέων.

Το θέμα συζητήθηκε σημερινή έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής με τον Υπουργό Παιδείας Πρόδρομο Προδρόμου να αναφέρει στατιστικά στοιχεία με τους μέσους όρους των βαθμολογιών των μαθητών στις διάφορες εξετάσεις και να σημειώνει ότι παρατηρείται βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών.

Υπάρχουν είπε διαφορετικές πολιτικές φιλοσοφίες και πρόσθεσε ότι στόχος είναι η ενίσχυση της ποιότητας στο δημόσιο σχολείο, μέσω της αξιοκρατίας και της αξιολόγησης.

Εκπρόσωποι των οργανωμένων γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών παρέθεσαν σωρεία δυσκολιών που αντιμετωπίζει το σύστημα των εξετάσεων τετραμήνων.

Από πλευράς της οργάνωσης των καθηγητών ΟΕΛΜΕΚ, ο πρόεδρος της κ. Χατζησάββας αναφέρθηκε στην την ενδιάμεση κεντρική εξέταση του Ιανουαρίου που εφαρμόζεται στα λύκεια, σημειώνοντας ότι παρατηρείται το φαινόμενο της απώλειας διδακτικού χρόνου στο συνεχές κυνήγι για αναπροσαρμογή της ύλης. Αφαιρούνται όπως είπε ενότητες που θα ήταν χρήσιμες για τις εξετάσεις πρόσβασης των μαθητών στα πανεπιστήμια.

Εκπρόσωποι των οργανωμένων γονέων μέσης εκπαίδευσης ζήτησαν επίσης κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης.

Οι οργανωμένοι μαθητές αναφέρθηκαν στο συνεχές άγχος που βιώνουν λόγω των πολλών εξετάσεων και τόνισαν ότι πέραν του διδακτικού χρόνου, εξίσου σημαντικός είναι και ο παιδαγωγικός ρόλος του δημόσιου σχολείου. Ανέφεραν επίσης ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία ενισχύεται σε πολλές περιπτώσεις η παραπαιδεία μέσω των φροντιστηρίων.

Ενώπιον της Βουλής κατατέθηκε και τρισέλιδη επιστολή του Πανεπιστημίου Κύπρου με την οποία γίνεται εισήγηση για έναρξη ενός διαλόγου με την συμμετοχή και ακαδημαϊκών προκειμένου να γίνουν βελτιώσεις.

Έναρξη εποικοδομητικού διαλόγου ζήτησαν και βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα εισηγηθούν την πλήρη κατάργηση των τετραμήνων. Το Υπουργείο Παιδείας φάνηκε να αποδέχεται το αίτημα για διάλογο, ο οποίος αναμένεται να αρχίσει το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να βρεθούν λύσεις με τη συμμετοχή όλων των μπλεκομένων φορέων.