Από τις 18 Οκτωβρίου του 2022 είχε καταγγελθεί στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή στο Κανάλι 6, μάλιστα από δύο πολίτες, η κατάχρηση της πλατφόρμας για διαδικτυακή διευθέτηση ραντεβού στο Τμήμα Μετανάστευσης, για την οποία ο Υπουργός Εσωτερικών αποφάσισε χθες, την κατάργηση της.

Μάλιστα ένας εκ των παραπονούμενων υπέδειξε, ότι ατζέντηδες πωλούσαν τα ραντεβού για 400 ευρώ.

Το Κανάλι 6 είχε διαβιβάσει τις καταγγελίες στον τότε Υπουργό Εσωτερικών Νίκο Νουρή, ωστόσο παρόλο που προέβει και στη συνέχεια σε διαβήματα, δεν έλαβε απάντηση, ούτε έγινε κάτι για τις καταγγελίες.

Η κατάσταση στο Τμήμα δεν είχε αλλάξει μέχρι σήμερα, κατήγγειλε ένας εκ των παραπουνούμενων που επανήλθε, εξιστορώντας πως πρόσφατα ενώ ο ίδιος και δεκάδες άλλοι πολίτες ανέμεναν στη σειρά να εξυπηρετηθούν, ατζέντης με σωρό φακέλων και το προσωπικό έγινε δεκτός κι εξυπηρετήθηκε άμεσα.

 

Με ραντεβού μέσω τηλεφώνου και με επίσκεψη στα επαρχιακά γραφεία, θα γίνεται από σήμερα η εξυπηρέτηση στο Τμήμα Μετανάστευσης

Σε προσωρινές ρυθμίσεις, μέχρι εξευρεθούν μόνιμες λύσεις, προχώρησε το Τμήμα Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης, μετά τον τερματισμό της διαδικτυακής διευθέτησης ραντεβού, αφού διαπιστώθηκαν φαινόμενα καταχρήσεων από ατζέντηδες.

Όπως δήλωσε η πρώτη λειτουργός του Τμήματος Νατάσα Οικονόμου, τα προβλήματα σε σχέση με την ηλεκτρονική πλατφόρμα διευθέτησης ραντεβού, εντοπίστηκαν από την αρχή της λειτουργίας της, τον Ιούλιο του 2021.
Αυτό που διαπιστώθηκε, όπως είπε, είναι ότι υπήρχε κατάχρηση από συγκεκριμένους οι οποίοι προέβαιναν σε δέσμευση μεγάλου αριθμού ραντεβού, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού για το κοινό.

Η κ. Οικονόμου εξήγησε ότι λόγω της κατάστασης, η αναμονή για ένα ραντεβού, είχε ξεπεράσει τους τρείς μήνες, οπόταν η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν εξυπηρετούσε τον σκοπό για τον οποίο είχε τεθεί σε λειτουργία.

Σε σχέση με τις καταγγελίες για επί πληρωμή διευθέτηση ραντεβού από διάφορους ατζέντηδες, η λειτουργός του Τμήματος Μετανάστευσης ανέφερε ότι δόθηκαν στοιχεία στην Αστυνομία, ωστόσο μένει να δούμε εάν θα διαταχθεί και κάποια εσωτερική έρευνα στο Τμήμα για να διαπιστωθεί κατά πόσο είχαν κάποια εμπλοκή και υπάλληλοι του.

Στο ερώτημα τι γίνεται από σήμερα και στο εξής, η κ. Οικονόμου παρέπεμψε σε μια ανακοίνωση του Τμήματος Μετανάστευσης που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του, σύμφωνα με την οποία αρκετές κατηγορίες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με ραντεβού, είτε μέσω τηλεφώνου, είτε μέσω email.

Για κάποιες άλλες κατηγορίες, αρχίζει από σήμερα ένα σύστημα εξυπηρέτησης από κοντά, στα γραφεία του Τμήματος Μετανάστευσης, σύμφωνα με το οποίο θα τίθενται προτεραιότητες.

Το ηλεκτρονικό σύστημα ως έχει δεν είναι σχεδιασμένο ακριβώς για το Τμήμα Μετανάστευσης κατέληξε η λειτουργός και θα πάρει καιρό να εξετάσουν εάν μπορεί να αναβαθμιστεί ή να βρεθούν άλλες λύσεις.