Σοβαρή καθυστέρηση παρατηρείται στην έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του τερματικού υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Βασιλικό λόγω διαφωνιών που υπάρχουν μεταξύ του κράτους και της κατασκευάστριας εταιρείας αλλά και της πανδημίας η οποία έχει εκτοξεύσει τις τιμές σε πολλές πρώτες ύλες.

Αρχικά, η αποπεράτωση του έργου είχε καθοριστεί για τον Οκτώβριο του 2022, ενώ τώρα, αν όλα εξελιχθούν ομαλά, η παράδοση θα γίνει το καλοκαίρι του 2023.

Η κρατική κινεζική εταιρεία CPP, η οποία ανέλαβε, στο πλαίσιο κοινοπραξίας, την κατασκευή του τερματικού στο Βασιλικό αξιώνει πρόσθετη αποζημίωση και σύμφωνα με πληροφορίες μετά από διαπραγμάτευση το ποσό αυτό υπολογίζεται γύρω στα 25 εκατομμύρια ευρώ.

Η Κυβέρνηση μάλιστα όπως γράφει σήμερα η εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος» προσανατολίζεται να καταβάλει το εν λόγω ποσό στην CPP, ωστόσο παράλληλα, μέσω της ΕΤΥΦΑ (θυγατρικής της ΔΕΦΑ) διατηρεί ως όπλο το δικαίωμα που της δίνει το συμβόλαιο με την κοινοπραξία να απαιτήσει αποζημιώσεις, μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ μέχρι τώρα, για την καθυστέρηση 8-9 μηνών που παρατηρείται στα έργα.

Η κινεζική εταιρεία υποστηρίζει ότι για τις πλείστες καθυστερήσεις υπεύθυνη είναι η ΕΤΥΦΑ (θυγατρική εταιρεία της ΔΕΦΑ) και αρνείται την υποχρέωση καταβολής αποζημιώσεων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η έγκριση αυτού του ποσού, απαιτεί τροποποίηση του συμβολαίου, το οποίο, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Φιλελευθέρου, με τη σημερινή του μορφή δεν επιτρέπει αποζημιώσεις σε περιπτώσεις αύξησης του κόστους των υλικών ή των εργασιών/υπηρεσιών.

Στο μεταξύ σε σημερινές του δηλώσεις στο ΚΥΠΕ εκ μέρους του κινεζικού κολοσσού CPP, ο ανώτερος διευθυντής, Γιώργος Χρήστου ανέφερε ότι περί τα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται πως θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή του τερματικού στο Βασιλικό, ενώ επεσήμαινε ότι θα γίνουν προσπάθειες για παράδοση του έργου ακόμη και νωρίτερα από τον Ιούλιο του 2023.

Σύμφωνα με τον κ. Χρήστου, από τις συναντήσεις που προηγήθηκαν το προηγούμενο διάστημα με όλους τους φορείς, «διαφάνηκε η ξεκάθαρη βούληση όλων των εμπλεκόμενων για την όσο το δυνατόν πιο σύντομη ολοκλήρωση του έργου στο Βασιλικό και δόθηκαν λύσεις σε ζητήματα που προκλήθηκαν από την πανδημία».

Παρά τις αυξήσεις που καταγράφονται, υπογράμμισε ο Γιώργος Χρήστου, «η CPP, με την εμπειρία και το μέγεθος της, κατάφερε να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες και τον εξοπλισμό που απαιτείται για το έργο, κρατώντας τις τιμές και τους χρόνους παράδοσης σε διαχειρίσιμα επίπεδα».

Τόνισε ότι το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα, που προβλέπει παράδοση του έργου τον Ιούλιο του 2023, «θα τηρηθεί, με μια προσπάθεια ακόμα και για βελτίωσή του, θεωρώντας ότι δε θα υπάρξουν περαιτέρω απρόβλεπτες καταστάσεις».