Η ενίσχυση της αστυνόμευσης, η καλλιέργεια της οδικής συνείδησης από την παιδική ηλικία, προγράμματα επιχορήγησης προστατευτικού εξοπλισμού, είναι κάποιες από τις δράσεις που αποφάσισε να προωθήσει το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, μετά τη συνεδρίασή του την Παρασκευή, με σκοπό τη μείωση και την αποτροπή των οδικών συγκρούσεων. Της συνεδρίας προέδρευσε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ενώ συμμετείχαν η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Στέφη Δράκου, στελέχη της Αστυνομίας και άλλων αρμόδιων Υπηρεσιών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Καρούσος, δήλωσε πως έγινε αρχικά ανάλυση των στατιστικών από την Αστυνομία, τα μέλη της οποίας ενημέρωσαν επίσης για τους τρόπους και τα σημεία που θα ενισχύσει την αστυνόμευση στη βάση στατιστικών. Για παράδειγμα, εξήγησε ο Υπουργός, «βλέπουμε ότι περίπου τα μισά θανατηφόρα είχαν γίνει μεταξύ των ωρών 4 και 8 το απόγευμα, επομένως θα δούμε ενίσχυση της αστυνόμευσης στην βάση αυτών των στατιστικών».
Επιπρόσθετα, ο Υπουργός Μεταφορών εξήγησε ότι η στόχευση θα επικεντρωθεί στην καλλιέργεια οδικής συνείδησης από την παιδική ηλικία. Για να προωθηθεί η ένταξη προγραμμάτων στο σχολικό πρόγραμμα, δήλωσε ο κ. Καρούσος, θα διευθετηθεί συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας το επόμενο διάστημα. Στόχος είναι τα παιδιά να εκπαιδεύονται σε θέματα οδικής ασφάλειας από το νηπιαγωγείο μέχρι το έτος της αποφοίτησής τους. «Σήμερα γίνονται, αλλά γίνονται μόνο σε μια τάξη στο Γυμνάσιο και στην Β’ Λυκείου. Πιστεύουμε θα ενισχύσει πάρα πολύ σημαντικά την κουλτούρα και την παιδεία στα θέματα οδικής ασφάλειας», είπε.
Επιπλέον, το ΣΟΑ σήμερα ενέκρινε δυο προγράμματα επιχορήγησης σε ό,τι αφορά προστατευτικό εξοπλισμό. Σύμφωνα με τον Υπουργό, «το ένα έχει να κάνει με τα παιδικά καθίσματα για τα λεωφορεία, αφού πλέον ο νομός απαιτεί για επιβάτες κάτω των 6 ετών να είναι καθισμένοι σε ειδικό κάθισμα», ενώ πρόσθεσε ότι θα ανακοινωθεί και πρόγραμμα επιχορήγησης για την αγορά προστατευτικού κράνους για τους ποδηλάτες.
«Ο στόχος είναι κανένας νεκρός από οδική σύγκρουση. Η πολιτική βούληση υπάρχει, υπάρχουν οι προϋπολογισμοί, υπάρχουν οι πρωτοβουλίες νομοθετικές είτε και άλλες και είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα τους επόμενους μήνες», είπε, τέλος, ο κ. Καρούσος.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν θα αυξηθεί ο αριθμός καμερών στον δρόμο, ο κ. Καρούσος είπε ότι «η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει και διασταυρώνει εάν τηρεί η εταιρεία τους όρους συμβάσης της. Εάν και εφόσον τηρούνται οι όροι της συμβάσης, η επόμενη φάση, που ουσιαστικά είναι η πρώτη φάση -γιατί θα φύγουμε από την πιλοτική-, προνοεί την αγορά ακόμα 16 κινητών καμερών και ουσιαστικά θα φτάσουμε τον αριθμό 20 σε ολόκληρη την Κύπρο και την εγκατάσταση ακόμα 24 σταθερών καμερών. Αυτές θα λειτουργήσουν για κάποιους μήνες μετά την εγκατάστασή τους και πάλι θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με την πιλοτική, δηλαδή θα δούμε ποια προβλήματα υπάρχουν αν τηρούνται οι προδιαγραφές, εάν όλα λειτουργούν με τους όρους της προσφοράς. Εάν και εφόσον είμαστε ικανοποιημένοι θα προχωρήσουμε και στην επόμενη φάση, για να ολοκληρωθεί και αυτή η εγκατάσταση του συνόλου των 120 καμερών σε ολόκληρη την Κύπρο».
Ερωτηθείς σχετικά με την καθυστέρηση στην αποστολή εξωδίκων, κ. Καρούσος απάντησε «έχει γίνει μια πάρα πολύ σημαντική βελτίωση, αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η επεξεργασία από την Επιτροπή Παραλαβής που ελέγχει τα εξώδικα. Με βάση τη σύμβαση πρέπει να αποστέλλονται 5 μέρες από τη μέρα που γίνετε η επεξεργασία τους». Σημείωσε ότι στόχος είναι το συντομότερο να αποστέλλεται το εξώδικο και «ετοιμάζουμε και τροποποιήσεις στην σχετική νομοθεσία για να γίνεται και ηλεκτρονική ενημέρωση του παραβάτη ότι έχει καταγγελθεί με ότι πλεονεκτήματα αυτό θα προσφέρει».
Από πλευράς της, η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Στέφη Δράκου στις δηλώσεις που πραγματοποίησε με το πέρας του συμβουλίου ανέφερε πως «πρέπει να δημιουργήσουμε συνείδηση οδικής ασφάλειας και να πείσουμε ότι πρέπει να τηρείται ο κώδικας ασφαλούς οδήγησης. Για αυτό και έχουμε συμφωνήσει σήμερα ότι μαζί με τον συνάδελφό μου θα ζητήσουμε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, προκειμένου να δούμε πώς μπορούν να ενταχθούν προγράμματα από την πολύ μικρή ηλικία μέχρι την πιο μεγάλη ηλικία που να στοχεύουν πλέον στη δημιουργία αυτής της οδικής συνείδησης».
Πρόσθεσε επίσης ότι θα υπάρξει αστυνόμευση «γιατί έχουμε προσέξει ότι πολλά από τα ατυχήματα οφείλονται σε παράνομες δεξιόστροφες στροφές. Θα αξιοποιήσουμε περισσότερο τις στατιστικές και τους τόπους που συνέβηκαν για να δούμε και αν η τοποθεσία παίζει κάποιον ρόλο, για να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα. Για παράδειγμα, εντοπίζουμε ότι κάποια από τα ατυχήματα δεξιόστροφων παράνομων στροφών είναι διότι υπάρχει στην άλλη μεριά πρατήριο βενζίνης ή χώρος στάθμευσης, οπότε συζητήσαμε πώς μπορούμε σε τέτοιες περιπτώσεις να πάρουμε κάποια μέτρα». Σημείωσε ότι θα συνεχίσουν να καταβάλλουν προσπάθεια, «γιατί σίγουρα είναι άδικο να βλέπουμε τον κόσμο να χάνεται στην άσφαλτο και θα εντατικοποιήσουμε όλες τις δράσεις μας προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά στοχευμένα περισσότερο σε ότι αφορά τη δημιουργία συνείδησης οδικής ασφάλειας».
Πηγή: ΚΥΠΕ