Διευκρινίσεις για το SMS ανάρρωσης για το SafePass σε άτομα που ήταν θετικά κρούσματα COVID19, έδωσε το Υπουργείο Υγείας.
1. Ποιοι λαμβάνουν SMS ανάρρωσης (Πιστοποιητικό Νόσησης και Αποδέσμευσης κρουσμάτων COVID19) για να χρησιμοποιείται ως SafePass;
Μήνυμα (SMS) ανάρρωσης για το SafePass λαμβάνουν όλα τα άτομα που υπήρξαν επιβεβαιωμένα κρούσματα το τελευταίο εξάμηνο, δηλώθηκαν στη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου των Λοιμωδών Νοσημάτων (ΜΕΕ&ΕΛΝ) και αποδεσμεύτηκαν από τον Προσωπικό τους Ιατρό ή εν απουσία αυτού από την Ομάδα Αποδέσμευσης του Υπουργείου Υγείας.
Το άτομο που έχει διαγνωστεί ως κρούσμα κορωνοϊού θα πρέπει να έχει δηλωθεί στη ΜΕΕ&ΕΛΝ του Υπουργείου Υγείας εντός εύλογου χρονικού διαστήματος από την ημέρα έκδοσης του αποτελέσματος.
Τα κρούσματα που δηλώνονται στη ΜΕΕ&ΕΛΝ ιχνηλατούνται και αποδεσμεύονται στη βάση πρωτοκόλλου είτε μετά από ενέργειες του Προσωπικού Ιατρού είτε από την Ομάδα Αποδέσμευσης της ΜΕΕ&ΕΛΝ (εάν δεν υπάρχει Προσωπικός Ιατρός).
Τα άτομα που είναι καταχωρημένα στο αρχείο της ΜΕΕ&ΕΛΝ και έχουν νοσήσει από την ασθένεια COVID-19 με την αποδέσμευσή τους θα λαμβάνουν SMS ανάρρωσης όπου θα αναφέρεται η περίοδος ισχύος του αποδεικτικού.
2. Ποιος στέλνει το SMS ανάρρωσης για το SafePass;
Το SMS ανάρρωσης αποστέλλεται αυτόματα από την πλατφόρμα του Υπουργείου Υγείας, εφόσον ο Προσωπικός Ιατρός ή εν απουσία αυτού η Ομάδα Αποδέσμευσης ολοκληρώσει τη διαδικασία και καταχωρήσει την ημερομηνία αποδέσμευσης στην πλατφόρμα.
3. Είμαι θετικό κρούσμα και δεν με έχει αποδεσμεύσει ακόμα ο Προσωπικός μου Ιατρός ή η Ομάδα Αποδέσμευσης του Υπουργείου Υγείας. Δικαιούμαι SafePass;
Ο Προσωπικός Ιατρός είναι υπεύθυνος για την αποδέσμευση του θετικού κρούσματος. Τα θετικά κρούσματα μετά το πέρας της νόσησής τους λαμβάνουν SMS αποδέσμευσης με βάση το σχετικό πρωτόκολλο. Το SMS ανάρρωσης αποστέλλεται αυτόματα από την πλατφόρμα, εφόσον έχει γίνει ορθά η διαδικασία αποδέσμευσης.
Εάν ο Προσωπικός Ιατρός δεν μπορεί να σας εντοπίσει στην πλατφόρμα ή δεν ξέρει πώς να κάνει την επίσημη διαδικασία της αποδέσμευσής σας, θα πρέπει να επικοινωνήσει με την Ομάδα Αποδέσμευσης του Υπουργείου Υγείας ή να ανατρέξει στις οδηγίες που του έχουν αποσταλεί. Αν δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία αποδέσμευσης με τον ενδεδειγμένο τρόπο, θα λάβετε αυτόματα μήνυμα από την πλατφόρμα 20 ημέρες από την ημέρα δειγματοληψίας του τεστ που σας καθόρισε ως κρούσμα.
Σε περίπτωση που δεν έχετε Προσωπικό Ιατρό τότε θα πρέπει να αποταθείτε στην Ομάδα Αποδέσμευσης του Υπουργείου Υγείας στο [email protected].
Νοείται ότι αποθανόντες ή νοσηλευόμενοι δε θα λαμβάνουν SMS ανάρρωσης. Οι νοσηλευόμενοι θα το λαμβάνουν αυτόματα, όταν πάρουν εξιτήριο.
4. Για πόσο καιρό ισχύει το SMSανάρρωσης για το SafePass και από πότε;
Η περίοδος ισχύος του SMS ανάρρωσης είναι 180 ημέρες από την ημερομηνία δειγματοληψίας του πρώτου θετικού αποτελέσματος. Νοείται ότι το πιστοποιητικό ισχύει μετά την αποδέσμευση του θετικού κρούσματος άρα οι πρώτες 14 ή 20 ημέρες θεωρούνται ημέρες νόσησης και αφαιρούνται από τις 180 ημέρες.
5. Ήμουν στενή επαφή, ανέπτυξα συμπτώματα, δεν έχω διενεργήσει τεστ αλλά έχω στην κατοχή μου βεβαίωση από Προσωπικό Ιατρό ή Παιδίατρο ότι έχω μολυνθεί από κορωνοϊό. Δικαιούμαι το SMS ανάρρωσης για το SafePass;
Όχι. Το SMS ανάρρωσης αποστέλλεται μόνο σε όσους διαγνώστηκαν και επιβεβαιώθηκαν με εργαστηριακό έλεγχο ότι νόσησαν με COVID-19. Όσα άτομα έχουν επιδημιολογική σύνδεση ή/και συμπτώματα συμβατά με κορωνοϊό, τότε είναι ύποπτα ή πιθανά κρούσματα σύμφωνα με τον ορισμό κρούσματος https://www.pio.gov.cy/coronavirus/ και δεν δικαιούνται SMS ανάρρωσης, αφού δεν υποβλήθηκαν σε εργαστηριακό έλεγχο, οπότε δεν καταχωρήθηκαν ποτέ ως επιβεβαιωμένα κρούσματα.
6. Έχω θετικό αποτέλεσμα το οποίο δεν διενεργήθηκε σε κλινικό εργαστήριο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υγείας είτε για RT-PCR είτε για rapidtest, δηλώθηκα στην ΜΕΕ&ΕΛΝ, με κάλεσαν να κάνω επαλήθευση από τον Συντονισμό Ιατρείων Δημόσιας Υγείας με PCR, αλλά δεν πήγα να το κάνω. Δικαιούμαι το SMS ανάρρωσης για το SafePass;
Όλα τα θετικά αποτελέσματα που έχουν δηλωθεί από εργαστήριο που δεν είναι στους σχετικούς καταλόγους (την ημερομηνία κατά την οποία διενεργήθηκε η δειγματοληψία), μόλις δηλωθούν στην ΜΕΕ&ΕΛΝ παραπέμπονται στον Συντονισμό Ιατρείων Δημόσιας Υγείας για επαλήθευση με μοριακή μέθοδο. Εάν δε γίνει επιβεβαίωση, παραμένουν πιθανά. Άρα δεν είστε δικαιούχος SMS ανάρρωσης.
7. Έχω διενεργήσει self-test (μόνος μου στο σπίτι ή μέσω ιδιωτικής διαδικασίας) με θετικό αποτέλεσμα, παρέμεινα σε περιορισμό, αλλά δεν δηλώθηκα στη ΜΕΕ&ΕΛΝ, γιατί δεν ήξερα πού να αποταθώ. Δικαιούμαι το SafePass;
Όχι. Η διενέργεια self-test (μόνος στο σπίτι ή μέσω ιδιωτικής διαδικασίας) δεν αποτελεί έγκυρη διαγνωστική εξέταση και δεν γίνεται δεκτή από τη ΜΕΕ&ΕΛΝ, οπότε σε τέτοια περίπτωση δεν είστε δικαιούχος SMS ανάρρωσης.
8. Δικαιούμαι το SMS ανάρρωσης για το SafePass εάν έχω θετικό αποτέλεσμα από Κλινικό Εργαστήριο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υγείας, αλλά δεν έχω δηλωθεί ως θετικό κρούσμα στην ΜΕΕ&ΕΛΝ;
Εάν το θετικό αποτέλεσμα δεν είχε δηλωθεί από το κλινικό εργαστήριο που διενήργησε την εξέταση αυτή ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν καταχωρήθηκε το θετικό αποτέλεσμα αυτό με αποτέλεσμα ποτέ να μην επικοινωνήσει μαζί σας λειτουργός της Ομάδας Ιχνηλάτησης θα πρέπει να αποστείλετε την υπεύθυνη δήλωση στο [email protected], το αίτημά σας θα εξεταστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα και θα επικοινωνήσει μαζί σας λειτουργός της ΜΕΕ&ΕΛΝ.
9. Δεν έχω κάποιο θετικό αποτέλεσμα που να αποδεικνύει ότι νόσησα από τον κορωνοϊό, αλλά έχω test αντισωμάτων. Μπορώ να το προσκομίσω για να εξασφαλίσω το SMS ανάρρωσης για το SafePass;
Όχι. Η εργαστηριακή εξέταση αντισωμάτων δεν θεωρείται εργαστηριακό κριτήριο, έτσι ώστε να καταστεί κάποιος επιβεβαιωμένο κρούσμα. Επιπλέον, δεν μπορεί να καταδείξει την ημερομηνία νόσησης του ατόμου ώστε να καθοριστεί και η διάρκεια ισχύος του SMS ανάρρωσης.
10. Έχω θετικό αποτέλεσμα από εργαστήριο που είναι στη λίστα με τα εργαστήρια που έχουν επαληθεύσει τη μοριακή μεθοδολογία ανίχνευσης του ιού (RT-PCR) ή στον κατάλογο εργαστηρίων που διενεργούν rapid test που πληρούν τις ελάχιστες προδιαγραφές του Υπουργείου Υγείας, δηλώθηκα στην ΜΕΕ&ΕΛΝ, αλλά δεν με έχει καλέσει η ιχνηλάτηση ούτε έλαβα SMS για αποδέσμευση. Δικαιούμαι το SMS ανάρρωσης για το SafePass;
Θα πρέπει να αποστείλετε την υπεύθυνη δήλωση στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], ώστε να διερευνηθούν οι λόγοι που δεν έγινε επικοινωνία και να γίνουν οι ανάλογες διορθωτικές ενέργειες. Εφόσον επιβεβαιωθεί ότι υπήρξατε θετικό κρούσμα, τότε θα λάβετε το SMS ανάρρωσης. Αν χρειάζονται διευκρινίσεις, θα επικοινωνήσει μαζί σας λειτουργός της ΜΕΕ&ΕΛΝ.
11. Είχα δηλωθεί ως θετικό κρούσμα από εργαστήριο που είναι στη λίστα με τα εργαστήρια που έχουν επαληθεύσει την μοριακή μεθοδολογία ανίχνευσης του ιού (RT-PCR) ή στον κατάλογο εργαστηρίων που διενεργούν rapid test που πληρούν τις ελάχιστες προδιαγραφές του Υπουργείου Υγείας δηλώθηκα στην ΜΕΕ&ΕΛΝ, αλλά δεν απάντησα στο τηλέφωνο της Ομάδας Ιχνηλάτησης όταν με κάλεσαν. Μπορώ να πάρω το SMS ανάρρωσης για το SafePass;
Ναι, θα πρέπει να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση και να την αποστείλετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Θα επικοινωνήσει μαζί σας λειτουργός της ΜΕΕ&ΕΛΝ μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, για να καταγράψει τα ορθά στοιχεία σας στην πλατφόρμα και να μπορεί να σας αποσταλεί το SMS ανάρρωσης.
12. Έχω αλλάξει αριθμό κινητού τηλεφώνου από την ημέρα που είχα δηλωθεί ως κρούσμα ή είχα δώσει αρχικά τον αριθμό του σταθερού μου τηλέφωνου. Μπορώ να λάβω τώρα το SMS ανάρρωσης για το SafePass στο κινητό μου τηλέφωνο;
Θα πρέπει να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση και να την αποστείλετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Θα επικοινωνήσει μαζί σας λειτουργός της ΜΕΕ&ΕΛΝ μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, για να καταγράψει τα ορθά στοιχεία σας στην πλατφόρμα και να μπορεί να σας αποσταλεί το SMS ανάρρωσης.
13. Έχω δηλώσει το τηλέφωνο κάποιου άλλου αντί το δικό μου; Πώς θα λάβω το SMS ανάρρωσης για το SafePass στο κινητό μου;
Θα πρέπει να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση και να την αποστείλετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Θα επικοινωνήσει μαζί σας λειτουργός της ΜΕΕ&ΕΛΝ μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, για να καταγράψει τα ορθά στοιχεία σας στην πλατφόρμα και να μπορεί να σας αποσταλεί το SMS ανάρρωσης.
14. Έχω θετικό αποτέλεσμα από μια χώρα του εξωτερικού εντός έξι μηνών. Μπορείτε να μου στείλετε το SafePassγια να μετακινούμαι στην Κύπρο;
Εάν είστε μόνιμος κάτοικος Κύπρου και διαγνωστήκατε θετικός σε άλλη χώρα, τότε ναι δικαιούστε το SafePass. Πρέπει όμως να ζητήσετε βεβαίωση από επίσημο φορέα που διαχειρίζεται την πανδημία στη χώρα που διαγνωστήκατε, στην οποία να αναγράφονται τα στοιχεία ταυτοποίησης (ονοματεπώνυμο, ταυτότητα και ημερομηνία γέννησης), η ημερομηνία δειγματοληψίας και η ημερομηνία αποτελέσματος με ξεκάθαρο θετικό αποτέλεσμα, καθώς και η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τη διάγνωση και να μας στείλετε τη βεβαίωση στο [email protected] για να τύχει διαχείρισης. Μόνο βεβαιώσεις από επίσημο φορέα (Υπουργείο Υγείας, Πολιτική Προστασία, Μονάδες Επιδημιολογικής Επιτήρησης κτλ) της χώρας που διαγνωστήκατε θα γίνονται δεκτά σε ελληνική ή αγγλική γλώσσα. Να σημειωθεί ότι βεβαιώσεις από ιδιωτικά ή δημόσια εργαστήρια, βεβαιώσεις από ιατρούς, αλλά και SMS εργαστηριακού αποτελέσματος δεν θα γίνονται δεκτά.
15. Έχω SMSανάρρωσης για να το χρησιμοποιήσω ως SafePass. Έχω το δικαίωμα να ταξιδέψω στο εξωτερικό με αυτό, ή να μετακινούμαι ελεύθερα σε άλλα κράτη με αυτό;
Προς το παρόν το SafePass μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε εθνικό επίπεδο και δεν αντικαθιστά ούτε το CyprusFlightPass ούτε τα κριτήρια που ενδέχεται να έχει η κάθε χώρα για έλεγχο της μετακίνησης εντός και εκτός των συνόρων της.
16. Μπορώ να στείλω το SMS ανάρρωσης σε άλλο άτομο;
Όχι. Το SMS ανάρρωσης είναι καθαρά προσωπικό και δε θα πρέπει να στέλνεται σε κανένα άλλο άτομο πέραν του κρούσματος ή των κηδεμόνων του. Τα μηνύματα φεύγουν από ηλεκτρονική πλατφόρμα και μπορούν να επαληθευτούν ανά πάσα στιγμή από επίσημους φορείς με την πλατφόρμα των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων της ΜΕΕ&ΕΛΝ.