Αύξηση της τάξεως των επτά ποσοστιαίων μονάδων καταγράφει το ραδιόφωνο σε ό,τι αφορά τους δείκτες του μεριδίου αγοράς και ενημέρωσης του κοινού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Παγκύπριας έρευνας που έγινε για λογαριασμό της Ένωσης Συντακτών Κύπρου, για τα μέσα ενημέρωσης και την δημοσιογραφία στην Κύπρο.
Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάστηκε σήμερα για δεύτερη χρονιά, το ραδιόφωνο παραμένει στην τρίτη θέση στις προτιμήσεις του κοινού με ένα ποσοστό 46%. Την ίδια ώρα, όλα τα υπόλοιπα μέσα καταγράφουν μείωση στις προτιμήσεις του κοινού για την ενημέρωση. Στην πρώτη θέση παραμένει η τηλεόραση με ποσοστό 74% και μείωση δύο ποσοστιαίων μονάδων και ακολουθούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με ποσοστό 68% με μείωση 5 μονάδων.
Στην τέταρτη θέση, μετά το ραδιόφωνο, βρίσκονται οι διαδικτυακές πύλες ενημέρωσης με ποσοστό 44%.
Στα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφεται ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση των εφημερίδων, που έπεσαν στο 11% των προτιμήσεων του κοινού. Για πρώτη φορά καταγράφεται μια τάση ιδιαίτερα στις νεαρότερες ηλικίες, να ενημερώνονται από Ελληνικά Μέσα αλλά και Αγγλο-αμερικάνικα κατά 15 και 11% αντίστοιχα.
Παρουσιάζοντας την έρευνα ο διευθυντής της Cypronetwork Χρίστος Μιχαηλίδης, επισήμανε ότι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο έχουν τα υψηλότερα ποσοστά θετικών αξιολογήσεων που φτάνουν το 49%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα για τις ψευδείς ειδήσεις, όπου ένας στους δύο ερωτηθέντες απάντησαν ότι εντοπίζονται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ακολουθεί η τηλεόραση με ένα ποσοστό 27%.
Τι απάντησε το κοινό για τους δημοσιογράφους;
Τέσσερις στους δέκα, πιστεύουν ότι οι δημοσιογράφοι κάνουν υπέρβαση εξουσίας, αλλά την ίδια ώρα ένα αντίστοιχο ποσοστό εκτιμά ότι οι Κύπριοι δημοσιογράφοι είναι αξιόπιστοι. Διχασμένο είναι το κοινό σε ό,τι αφορά την ερώτηση εάν οι δημοσιογράφοι έχουν ελευθερία έκφρασης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Γιώργος Φράγκος, δήλωσε ότι οι δημοσιογράφοι εξακολουθούν να λαμβάνουν αισθητά υψηλότερη βαθμολογία σε σχέση με τις επιχειρήσεις μέσων μαζικής ενημέρωσης που τους εργοδοτούν. Την ίδια στιγμή, σημείωσε ότι το κοινό αντιμετωπίζει τους δημοσιογράφους με επιείκεια καθώς ένα 30% του κοινού αναγνωρίζει ότι το εργασιακό τους περιβάλλον είναι ανασφαλές και ότι τα Μέσα ενημέρωσης είναι υποστελέχωμένα.
Η έρευνα με δείγμα χιλίων ατόμων, για την Ένωση Συντακτών Κύπρου από την Cypronetwork και με την υποστήριξη της Τράπεζας Κύπρου.