Σοβαρά ερωτηματικά προκάλεσε στο Τμήμα Δημοσίων Έργων και στους Επιστημονικούς κύκλους που σχετίζονται με κυκλοφοριακά θέματα, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λεμεσού, αναφορικά με τη μονοδρόμηση της εμπορικής οδού Ανεξαρτησίας.

Πηγή από το αρμόδιο κυβερνητικό Τμήμα με την οποία επικοινώνησε το Κανάλι 6, εξέφρασε απορία για το πώς θα υλοποιηθεί η αλλαγή της φοράς της κίνησης οχημάτων ανά εξάμηνο και κατά πόσο θα βάζουν και θα βγάζουν πινακίδες ανά εξάμηνο.

Έθεσε δε το ερώτημα πώς θα σχεδιαστούν οι γραμμές επί της οδού και πώς θα επιτευχθεί κυκλοφοριακή διαχείριση των γειτονικών και κάθετων δρόμων; Περαιτέρω, υπέδειξε, πώς κάποιος θα πρέπει να πληρώνει για τις αλλαγές ανά εξάμηνο;

Η πηγή από τα Δημόσια Έργα απέδωσε την απόφαση σε παντελή έλλειψη ηγετικού οραματισμού και τόλμης, καθώς και σε απουσία τεχνικής συμβουλής, σχολιάζοντας πως ίσως πρόκειται για «παγκόσμια αρνητική πρωτιά».

Δεικτικό ήταν το σχόλιο του αρχιτέκτονα Αλέξη Παπαδόπουλου στο Facebook για την επίμαχη απόφαση: «Απόν θέλει να πάει στον μύλο πέντε μέρες κοσιηνιζει ή απόν θέλει να βάλει μια ταπελλα του» έγραψε.

Έθεσε δε το ερώτημα: «Ξανακουσε κανένας από εσάς κάτι πιο κουφό; Να παίζουμε ΚΚΟ-ΜΠΑ-ΝΙΟΣ με την φορά των αυτοκινήτων; Σας παρακαλώ πείτε μου».

Το Δημοτικό Συμβούλιο Λεμεσού αποφάσισε χθες ομόφωνα την μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας με αλλαγή της φοράς που θα κινούνται τα οχήματα πιλοτικά ανά εξάμηνο.

Ο Δήμος Λεμεσού σε σημερινή ανακοίνωση του αναφέρει ότι αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει άμεσα ο σχεδιασμός και οι κατασκευαστικές εργασίες που προνοεί το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για την οδό Ανεξαρτησίας.

Τα σχέδια, σύμφωνα με τον Δήμο, προνοούν τις κατασκευαστικές εργασίες για την τελική λύση, που είναι η πεζοδρομοποίηση της οδού με ταυτόχρονη χρήση της από ηλεκτρικά λεωφορεία.

Πριν εφαρμοστεί η τελική λύση θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος χρήσης της Ανεξαρτησίας και από τα ιδιωτικά οχήματα σε καθεστώς μονοδρόμου, κάτι που προβλέπεται και από το ΣΒΑΚ.

Η κατάλληλη επιτρεπόμενη κατεύθυνση μονοδρόμησης θα επιλεγεί μετά από εξάμηνη πιλοτική εφαρμογή και των δύο κατευθύνσεων, αναφέρει ο Δήμος Λεμεσού.

Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για τον σχεδιασμό και τα κατασκευαστικά ανέρχεται στους 12 με 18 μήνες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου, οι εργασίες θα περιλαμβάνουν, πέραν των εργασιών στο οδόστρωμα, την ενίσχυση του πρασίνου στην οδό, σκιάσεις στον πεζόδρομο και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και θα πραγματοποιηθούν με τρόπο που θα επηρεάσει στον μικρότερο δυνατό βαθμό τη λειτουργία της οδού τόσο για τους δημότες, όσο και για τους καταστηματάρχες.

Για να καταλήξει στις εν λόγω αποφάσεις, το Δημοτικό Συμβούλιο, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, έλαβε υπόψιν τις απόψεις, τους προβληματισμούς και τις εισηγήσεις που εξέφρασαν οι δημότες της πόλης μας στη Δημόσια Διαβούλευση για την αναμόρφωση της οδού Ανεξαρτησίας, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούνιο.

Στόχος των ενεργειών του Δημοτικού Συμβουλίου, καταλήγει η ανακοίνωση του Δήμου, είναι η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, η διευκόλυνση της διακίνησης των πεζών και των δημόσιων μέσων, αλλά και η προστασία και ενίσχυση της εμπορικής κίνησης του σημαντικού αυτό δρόμου της Λεμεσού.

Να σημειωθεί πως η αρχική πρόταση των τεχνοκρατών για το μεταβατικό στάδιο μέχρι την πεζοδρομοποίηση, ήταν να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση προς τον Πεντάδρομο, από την οδό Θεμιστοκλέους που βρίσκεται ο σταθμός μετεπιβίβασης για λεωφορεία και απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων από την οδό Θεμιστοκλέους προς τον παραλιακό.