«Έχουμε το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε. Αυτό πρέπει να το δεχθούμε όλοι», σημείωσε ο Έλληνας Πρωθυπουργός στην πρώτη συνέντευξή του μετά την τραγωδία των Τεμπών, το βράδυ της Τρίτης, 21 Μαρτίου, υπογραμμίζοντας την πρόθεσή του να επαναδιαπραγματευτεί η ελληνική Κυβέρνηση τη σύμβαση με την Hellenic Train αναφορικά με τους σιδηρόδρομους.
Αναφορικά με την ημερομηνία των εκλογών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι οι κάλπες θα στηθούν τον Μάιο και επανέλαβε ότι στόχος του είναι η αυτοδυναμία στις δεύτερες κάλπες. «Αυτοί που υπερασπίζονται την κάλπη της απλής αναλογικής, να μας πουν από τώρα με ποιους θέλουν να κυβερνήσουν», σημείωσε. «Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος ότι οι εκλογές θα γίνουν το Μάιο. Δεν θα γίνουν τον Ιούλιο. Και δεν θα γίνουν -θα ήταν και αδιανόητο να λέγαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Ιούλιο- διότι μπορεί να χρειαστεί δεύτερη κάλπη. Πολύ πιθανό. Και δεν θα πάμε να κάνουμε εκλογές τον Αύγουστο. Και φυσικά έχουμε και την περίοδο των Πανελληνίων, την οποία πρέπει να προστατεύσουμε ως “κόρη οφθαλμού”».
Σε ερώτηση για προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τη Hellenic Train για τον σιδηρόδρομο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε θετικά. «Η απάντηση είναι πως θα καθίσουμε κάτω με τη Hellenic Train και θα καθίσουμε κάτω και με την ιταλική Κυβέρνηση και θα πετύχουμε μία καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο και οι δύο», ανέφερε.
«Εμένα δεν με ενδιαφέρει κατά ανάγκη να πάρω -ως κράτος- μερίδιο στη Hellenic Train, αλλά αυτό το οποίο με ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσω ότι η Hellenic Train θα μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι -να το πω- τα “σαπάκια” ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία. Ότι το προσωπικό της θα το εκπαιδεύει σωστά και ότι θα επενδύσει επιτέλους αυτά που αξίζουν στον Ελληνικό σιδηρόδρομο», είπε.
«Και εμείς ταυτόχρονα, θα αναλάβουμε τη δέσμευση να επενδύσουμε χρήματα στην τακτική συντήρηση του δικτύου και να επεκτείνουμε λελογισμένα το δίκτυο μας, μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Και ο εκσυγχρονισμός της γραμμής από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τα σύνορα. Είναι έργα για τα οποία υπάρχουν πόροι. Είναι έργα τα οποία θα πάρουν πολύ χρόνο να υλοποιηθούν και προφανώς -γιατί θα με ρωτήσετε σίγουρα και για αυτό- η ολοκλήρωση της περιβόητης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της βασικής κεντρικής γραμμής όπως και τα έργα που θα φέρουν τα τρένα μέχρι την Πάτρα. Η χώρα χρειάζεται μία κεντρική γραμμή, η οποία θα είναι απολύτως ευρωπαϊκών προδιαγραφών από την Πάτρα, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα σύνορα με σύνδεση σε όλα μας τα λιμάνια» συνέχισε.
Όσον αφορά στο θέμα της υποψηφιότητας του τέως υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ο Έλληνας Πρωθυπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε πως «το ζήτημα των ψηφοδελτίων επιτρέψτε μου να το συζητήσω μαζί του, όταν έρθει η ώρα».