Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα τροποποίηση των περί των περί μηχανοκινήτων οχημάτων και τροχαίας κινήσεων κανονισμών, δημιουργώντας έτσι βάση δεδομένων όπου θα καταγράφεται το ιστορικό κτυπημένων αυτοκινήτων.

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννης Καρούσος σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει ενημέρωση για αγοραστές για το ιστορικό του αυτοκινήτου που επιθυμούν να αγοράσουν, ενώ θα αποφεύγονται φαινόμενα αυτοκινήτων, που ενεπλάκησαν σε σύγκρουση και κρίθηκαν ως ακατάλληλα να επιδιορθώνονται και να κυκλοφορούν εκ νέου στους δρόμους.

«Υπάρχουν οχήματα, τα οποία κρίνονται ακατάλληλα και αποζημιώνονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και πωλούνται και επιδιορθώνονται και επιστρέφουν πίσω και κυκλοφορούν. Με αυτήν την καταγραφή θα αποτραπεί το φαινόμενο αυτό και θα επιλυθούν πάρα πολλά προβλήματα αλλά και θέματα ενημέρωσης του αγοραστή», είπε ο κ. Καρούσος.

Όπως είπε, βάσει των νέων κανονισμών θα δημιουργηθεί μια κεντρική βάση δεδομένων στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) και υποχρέωση για ενημέρωσή της θα έχουν οι ασφαλιστές, οι εκτιμητές ζημιών ή τα συνεργεία επιδιόρθωσης. Η μη δήλωσή της ζημιάς θα είναι παράνομη, είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Καρούσο, οι ζημιές που θα δηλώνονται αφορούν σε ζημιές από σύγκρουση, πλημύρα, χαλαζοθύελλα, φωτιά και οποιοδήποτε άλλο συμβάν. Οι ζημιές θα περιλαμβάνονται και στο πιστοποιητικό εγγραφής του οχήματος.

Εξάλλου, ο κ. Καρούσος ανακοίνωσε πως το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τον εκσυγχρονισμό του νόμου για τους εκπαιδευτές και τις σχολές οδηγών, αντικαθιστώντας τον νόμο που διέπει αυτό πλαίσιο και βρίσκεται σε ισχύ από το 1968, εκσυγχρονίζοντας την όλη φιλοσοφία της ρύθμισης των εκπαιδευτών και των σχολών οδηγών.

Όπως είπε, με το νέο νομοσχέδιο θεσμοθετούνται οι σχολές εκπαίδευσης των εκπαιδευτών οδηγών. Πρόκειται για μεταλυκειακά ιδρύματα, τα οποία θα παρέχουν εκπαίδευση και εξέταση σε υποψήφιους νέους εκπαιδευτές οδηγών, σε αντίθεση με την πρακτική που εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα βάσει της οποίας δεν παρέχεται δομημένη εκπαίδευση και οι εξετάσεις διενεργούνταν από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ).

Επίσης, θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση για διά βίου μάθηση των εκπαιδευτών οδηγών ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσω των σχολών εκπαίδευσης εκπαιδευτών οδηγών, ενώ θα δημιουργηθούν κατηγορίες εκπαιδευτών οδηγών και σχολών ανάλογα με τις γνώσεις και τα εκπαιδευτικά μέσα τα οποία θα διαθέτουν.