Τριακόσια μέλη του Κλαδικού Συμβουλίου Ταχυδρομικών Διανομέων της παγκύπριας συντεχνίας «Ισότητα», που εργάζονται στα Κυπριακά Ταχυδρομεία, ξεκίνησαν από σήμερα απεργιακές κινητοποιήσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή, με αφορμή ζητήματα που απασχολούν τους ταχυδρομικούς διανομείς επί σειρά ετών και κυρίως το θέμα της αύξησης των ωρών υπερωριακής απασχόλησης.

Αυτό δήλωσε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ) ο Πρόεδρος του Κλαδικού Συμβουλίου Ταχυδρομικών Διανομέων της Παγκύπριας Συντεχνίας «Ισότητα», Αντώνης Παναγή, ο οποίος ανέφερε πως η σταδιακή αύξηση των ωρών υπερωριακής απασχόλησης για τη διεκπεραίωση της δεύτερης ταχυδρομικής διανομής έχει οδηγήσει σε επαγγελματική εξουθένωση και εργασιακή ανασφάλεια το προσωπικό.

Ο κ. Παναγή αναφέρθηκε σε σωρεία προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Κλάδος, ενώ σημείωσε πως έχει ήδη αποφασιστεί από τα μέλη του Κλαδικού Συμβουλίου Ταχυδρομικών Διανομέων της παγκύπριας συντεχνίας «Ισότητα» όπως προχωρήσουν σε επ’ αόριστον αποχή από την υπερωριακή απασχόληση από τις 2 Ιανουαρίου του 2024.

Η ανακοίνωση έγινε σήμερα, στο πλαίσιο διαμαρτυρίας, που πραγματοποιήθηκε στην είσοδο της Λευκωσίας (φώτα Καλησπέρα) από τους χαμηλόμισθους του δημόσιου τομέα.

Όπως είπε ο Πρόεδρος του Κλαδικού Συμβουλίου Ταχυδρομικών Διανομέων της Παγκύπριας Συντεχνίας «Ισότητα» είχαν προειδοποιήσει τη Γενική Διεύθυνση Κυπριακών Ταχυδρομείων από τον Ιούνιο του 2023 με μια επιστολή και με δεύτερη τον Νοέμβριο του 2023.

Ο κ. Παναγή ανέφερε ότι μέσω των επιστολών ζητούσαν συνάντηση για επίλυση των προβλημάτων που ταλανίζουν τον τομέα.

«Με την πάροδο των έξι μηνών δεν επικοινώνησε κανένας μαζί μας και προχωρήσαμε εμείς κάναμε ψηφοφορία και ως ΙΣΟΤΗΤΑ είπαμε ότι από την 1/1/2024 θα απέχουμε από την υπερωριακή απασχόληση. Υπάρχουν πάρα πολλά σοβαρά προβλήματα στον Κλάδο. Εμείς δώσαμε την ευκαιρία στην Διεύθυνση να επικοινωνήσει μαζί μας», είπε.

Απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι σωρεία προβλημάτων απασχολούν τους ταχυδρομικούς διανομείς επί σειρά ετών, για να σημειώσει πως το θέμα της ασφάλειας και το κυκλοφοριακό είναι ανάμεσα στα πρώτα.

Σύμφωνα με τον Αντώνη Παναγή στατιστικά στοιχεία του τελευταίου χρόνου από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών αναφέρουν πως το 11% των ταχυδρομικών διανομέων έχει ατυχήματα τον χρόνο, για να σημειώσει πως απαιτούν επίδομα ανθυγιεινής εργασίας.

Επίσης, ανέφερε ότι τα στατιστικά από το 2012 μέχρι το 2023 καταδεικνύουν 100% αύξηση των αυτοκινήτων στους δρόμους, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων για τους ταχυδρομικούς διανομείς.

Πρόσθεσε ακόμα πως με βάση τα στατιστικά αυξήθηκαν από το 2012 μέχρι σήμερα οι ώρες αιχμής από 4 ώρες στις 8 ώρες, για να σημειώσει ότι αυξήθηκε και ο κίνδυνος ατυχήματος του διανομέα όταν είναι εκτεθειμένος σε ώρες αιχμής.

Σε σχέση με τις καιρικές συνθήκες, ο κ. Παναγή είπε πως ο ταχυδρόμος είναι συνεχώς εκτεθειμένος σε καύσωνες και σε σκόνη που ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια, γι’ αυτό διεκδικεί το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας.

Πηγή: ΚΥΠΕ