Επανήλθαν στους δρόμους οι κάμερες τροχαίας, με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο των παραβάσεων και μείωση των τροχαίων συγκρούσεων.
Το σύστημα φωτοεπισήμανσης τέθηκε σε εφαρμογή σε πιλοτική βάση και οι οδηγοί που προβαίνουν σε παραβάσεις, θα λαμβάνουν μέχρι το τέλος του χρόνου συστημένες επιστολές ενημέρωσης.
Από σήμερα λειτουργούν τέσσερις σταθερές κάμερες στις λεωφόρους Δημοσθένη Σεβέρη και Γρίβα Διγενή στη Λευκωσία.
Τροχαίες παραβάσεις θα καταγράφουν και 4 κινητές κάμερες οι οποίες θα τοποθετούνται σε σημεία που θα καθορίζει η Αστυνομία, στη βάση μελετών για τις τροχαίες συγκρούσεις.
Από τον νέο χρόνο, ωστόσο, όσοι περνούν με κόκκινο σηματοδότη, περιμένουν στα φώτα τροχαίας έχοντας ξεπεράσει τη λευκή γραμμή στάσης ή υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, θα λαμβάνουν συστημένα εξώδικα πρόστιμα.
Με την ανίχνευση αυτών των παραβάσεων το κέντρο ελέγχου της αναδόχου εταιρείας, συνοδεία Αστυνομικών, θα μπορεί επιπρόσθετα να εντοπίζει την πιθανή χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, μη χρήση της ζώνης ασφαλείας και μη χρήση προστατευτικού κράνους από μοτοσικλετιστές.
Κληθείς από τον Σταθμό μας να απαντήσει σε σχετικά ερωτήματα ακροατών, ο εκπρόσωπος τύπου της Αστυνομίας, Χρίστος Ανδρέου, ανέφερε ότι οι συστημένες επιστολές θα αποστέλλονται στον ιδιοκτήτη του οχήματος, ο οποίος θα έχει συγκεκριμένο κωδικό για πρόσβαση μέσω ιστοσελίδας σε φωτογραφία που θα απεικονίζει την παρανομία που διαπράχθηκε. Στη φωτογραφία, όπως μας αναφέρθηκε, θα απεικονίζεται πέραν των αριθμών του οχήματος και ο οδηγός του.
Σημειώνεται ότι με τον νέο χρόνο, εάν το σύστημα φωτοεπισήμανσης λειτουργήσει εύρυθμα, θα τεθεί σε εφαρμογή η δεύτερη φάση που προβλέπει ότι η εταιρεία θα τοποθετήσει άλλες 16 κινητές και άλλες 20 σταθερές κάμερες.
Θα ακολουθήσουν οι επόμενες δύο φάσεις και σε διάστημα δύο χρόνων και τεσσάρων μηνών αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί η τοποθέτηση ενενήντα σταθερών και 20 κινητών καμερών στο οδικό δίκτυο όλης της Κύπρου.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση του το Υπουργείο Μεταφορών, καταγράφηκαν από τις σταθερές κάμερες σε μια μέρα, την Παρασκευή, όταν έγιναν κάποιες ανεπίσημες μετρήσεις, 420 παραβιάσεις για κόκκινο σηματοδότη και 215 παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας.
Το κόστος εγκατάστασης του συστήματος ανέρχεται στα 8 εκ. ευρώ και το κόστος λειτουργίας για πέντε χρόνια υπολογίζεται στα 35 εκ. ευρώ.