Με απόφαση της Τεχνικής Επιτροπής του Κεντρικού Φορέα για την Επίλυση Κυκλοφοριακών Προβλημάτων τοποθετήθηκαν πινακίδες που απαγορεύουν τη χρήση της δεξιάς λωρίδας για προσπέραση από φορτηγά άνω των 12 τόνων στον αυτοκινητόδρομο και στον Παρακαμπτήριο Δρόμο, από την Παρεκκλησιά μέχρι τον κόμβο του Νέου Νοσοκομείου στη Λεμεσό.

Η απόφαση συνοδεύεται από τη σύμφωνη γνώμη της Αστυνομίας, ενώ – όπως αναφέρθηκε – υπάρχει σχετική πρόνοια στους κανονισμούς και στη νομοθεσία.

Οι πινακίδες έχουν ήδη κατασκευαστεί και τοποθετηθεί, αλλά προς το παρόν παραμένουν σκεπασμένες, εν αναμονή του τελικού «ΟΚ» από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Συνολικά έχουν τοποθετηθεί 12 πινακίδες. Στόχος του μέτρου είναι η αποσυμφόρηση της λωρίδας ταχείας κυκλοφορίας του παρακαμπτήριου Λεμεσού. Οι πινακίδες θα αποκαλυφθούν μόλις τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία και δοθούν οι σχετικές οδηγίες.

Στο μεταξύ, η Παγκύπρια Συντεχνία Μεταφορέων Α (μέλος της ΠΟΒΕΚ) απέστειλε στον Υπουργό Μεταφορών δύο επιστολές – η πρώτη τον Σεπτέμβριο του 2024 και η δεύτερη στις 19 Νοεμβρίου 2025 – εκφράζοντας ξεκάθαρα τη διαφωνία της με την απόφαση απαγόρευσης προσπέρασης από τα φορτηγά. Στις επιστολές, η Συντεχνία υποστηρίζει ότι το μέτρο θα προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα επιβαρύνει και τα μικρότερα οχήματα και θα επηρεάσει αρνητικά το κόστος και την αποτελεσματικότητα των μεταφορών. Επιπλέον, κατηγορεί το Υπουργείο για μονομερή λήψη αποφάσεων χωρίς προηγούμενο διάλογο με τους επηρεαζόμενους φορείς. Σήμερα, η Συντεχνία απέστειλε νέα επιστολή ζητώντας κατεπείγουσα συνάντηση με τον Υπουργό, προκειμένου – όπως αναφέρει – να τον «μεταπείσει» και να αποφευχθούν ενέργειες από πλευράς μεταφορέων.

Η Συντεχνία υπογραμμίζει ότι η απόφαση να περιοριστούν τα φορτηγά σε μία λωρίδα θα δημιουργήσει συμφόρηση σε περίπτωση αργής κίνησης κάποιων οχημάτων και θα επηρεάσει αρνητικά την κυκλοφορία των μικρότερων οχημάτων (σαλούν). Τονίζει επίσης ότι οι υπεραστικοί δρόμοι έχουν δημιουργηθεί για να διευκολύνουν τη διακίνηση και το εμπόριο, μειώνοντας το κόστος στις μεταφορές, και ότι τα μέτρα θα έπρεπε να εξυπηρετούν τα μεγάλα φορτηγά και όχι να τα ταλαιπωρούν.

Η Παγκύπρια Συντεχνία Μεταφορέων Α’ θεωρεί ότι πριν ληφθούν τέτοιες αποφάσεις θα πρέπει να προηγείται κοινωνικός διάλογος με όλους τους επηρεαζόμενους φορείς, ώστε να αποφεύγονται αντιδράσεις και να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία των μεταφορών και της κυκλοφορίας.

 

Kanali 6
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.