
Την πρώτη κατάθεση από πλευράς κρατικού αξιωματούχου, είχαμε σήμερα στην Ερευνητική Επιτροπή για το σκάνδαλο των αερόσακων Takata.
Ενώπιον της Επιτροπής κατέθεσε ο νυν διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Γιώργος Λουκά.
Προσερχόμενος ενώπιον των μελών της Επιτροπής ο κ. Λουκά, ανέφερε ότι ετοίμασε μια έκθεση γεγονότων, η οποία σχετίζεται με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από το 2004 και εντεύθεν σε σχέση με τις ανακλήσεις οχημάτων λόγω ελαττωματικών εξαρτημάτων.
Ο κ. Λουκά που ανέλαβε διευθυντής στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών τον περασμένο Ιούλιο παραδέχθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ο κύκλος της αλυσίδας ενημέρωσης του κοινού για εισαγόμενα οχήματα δεν ολοκληρώνεται, μένουν δηλαδή κενά. Επί της ουσίας δεν υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης οχήματα από τρίτες χώρες εκτός κι αν πας μέσω του καναλιού που διαθέτει ο διανομέας και ο αντιπρόσωπος.
Ερωτηθείς από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, αν πριν από το 2024 υπήρχε παντελής έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς ΤΟΜ προς τους πολίτες για θέματα που αφορούν ελαττωματικούς αερόσακους, ο κ. Λουκά απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι το Τμήμα προέβη σε διάφορες ενέργειες και ανακοινώσεις. Παραδέχθηκε ωστόσο ότι θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερες ενέργειες.
Από το 2015 – 2016 το Τμήμα Οδικών Μεταφορών γνώριζε για τους Τakata, ανέφερε ο κ. Λουκά, kai ζήτησε για πρώτη φορά ενημέρωση από αντιπροσώπους των οχημάτων. Είχε προηγηθεί, όπως είπε, ενημέρωση του Τμήματος, από πολίτες για διεθνή δημοσιεύματα που έκαναν αναφορά σε ανακλήσεις αερόσακων.
Ο κ. Λουκά σημείωσε ότι τον Απρίλιο του 2021 το Τμήμα ζήτησε να στείλουν τα μέλη των διανομέων οχημάτων τα στοιχεία αρκετών αυτοκινήτων τα οποία δεν παρουσιάζονταν από τους ιδιοκτήτες στους, στους οποίους εστάλη μήνυμα.
Σε ερώτηση αν έπρεπε το Τμήμα Οδικών Μεταφορών να κάνει αξιολόγηση κινδύνου σε σχέση με το πόσο επικίνδυνο είναι το εξάρτημα για το οποίο εκκρεμούσε ανάκληση, ο κ. Λουκά έριξε το μπαλάκι στις κατασκευάστριες εταιρείες οι οποίες, όπως είπε, έχουν την ευθύνη για την εκτίμηση κινδύνου.
Υποστήριξε ακόμα ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες προέβαιναν σε αξιολογήσεις κινδύνου, ωστόσο υπήρχαν ελλιπή στοιχεία. Ερωτηθείς από τον πρόεδρο της Επιτροπής κατά πόσο θα μπορούσε να κάνει περισσότερα προς το σκοπό αυτό το Τμήμα και δεν το έκανε, ο κ. Λουκά απάντησε με δύο λέξεις: «θα μπορούσε».
Ενώ υπήρξε και παραδοχή ότι η ιστοσελίδα του Τμήματος θα μπορούσε να ήταν πιο ενημερωτική προς τους πολίτες.