Τα αποτελέσματα της έρευνας για τη δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ στην Κύπρο, που γίνεται για τρίτη συνεχή χρονιά, παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στην Δημοσιογραφική Εστία.
Την έρευνα διεξήγαγε η Cypronetwork, με δείγμα χιλίων ατόμων την περίοδο Ιουλίου και Αυγούστου, για λογαριασμό της Ένωσης Συντακτών Κύπρου με την υποστήριξη της Τράπεζας Κύπρου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα όλο και περισσότεροι πολίτες, επιλέγουν να μην ενημερώνονται ούτε από τα συμβατικά μέσα, ούτε και από το διαδίκτυο.
Το ραδιόφωνο είναι το μοναδικό μέσο που παρουσιάζει μικρή άνοδο σε βάθος τριετίας σε ό,τι αφορά το κοινό που το επιλέγει για θέματα που το ενδιαφέρουν. Πιο συγκεκριμένα από το 39% το 2021, φέτος φτάνει το 41% στις επιλογές του κοινού.
Παρουσιάζοντας την έρευνα ο διευθυντής της Cypronetwork Χρίστος Μιχαηλίδης, επισήμανε ότι σχεδόν όλα τα μέσα ενημέρωσης παρουσιάζουν μικρή μείωση σε ό,τι αφορά τις επιλογές του κοινού. Επτά στους δέκα επιλέγει την τηλεόραση, 6 στους δέκα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και 4 στους δέκα το ραδιόφωνο ή τις διαδικτυακές πύλες ενημέρωσης.
Μεγάλη αύξηση καταγράφουν, σε ό,τι αφορά τις επιλογές του κοινού τα Αμερικανικά και Αγγλικά ΜΜΕ, τα οποία από το 7% πριν τρία χρόνια έφτασαν το 22%. Πτωτική συνεχίζει να είναι η πορεία των εφημερίδων που περιορίστηκαν στο 9%.
Ανάμεσα στις επιλογές του κοινού είναι και τα περιοδικά με 14% και Ελληνικά Μέσα ενημέρωσης με 13%.
Όπως εξήγησε ο κ. Μιχαηλίδης, σύμφωνα με την αξιολόγηση του κοινού, τους ψηλότερους δείκτες θετικής τοποθέτησης συνεχίζουν να παρουσιάζουν το Ραδιόφωνο και η Τηλεόραση με 33 και 30% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν στις πρώτες θέσεις οι Διαδικτυακές Πύλες και τα κοινωνικά δίκτυα με 30 και 21%.
Πέντε στους δέκα Κύπριους δηλώνουν ότι είναι υψηλός ο βαθμός διείσδυσης των ψευδών ειδήσεων στην Κύπρο. Η άποψη αυτή επικρατεί κυρίως στους απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όσον αφορά το μέσο ενημέρωσης με τις περισσότερες ψευδείς ειδήσεις, το 60% υπέδειξε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και 20% την τηλεόραση.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Γιώργος Φράγκος ,ανέφερε μεταξύ άλλων ότι είναι παρήγορο για τη δημοσιογραφική κοινότητα ότι ο κόσμος εμπιστεύεται περισσότερο τους δημοσιογράφους από τα Μέσα Ενημέρωσης που τους εργοδοτούν.
Φέτος η συγκεκριμένη ψαλίδα έχει ανοίξει περισσότερο, όπως είπε, με τους δημοσιογράφους να αξιολογούνται θετικά σε ό, τι αφορά την αξιοπιστία στο 48%, έναντι 37% των Μέσων.