Μέχρι στιγμής δεν έχουν δημιουργηθεί μηχανές που η ευφυΐα τους να μπορεί να θεωρηθεί ισάξια των ανθρώπων, ανέφερε στο Κανάλι 6 και στην εκπομπή «Ελεύθερα κι ωραία» που σήμερα είχε θέμα την τεχνητή νοημοσύνη, ο καθηγητής Φιλοσοφίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, Πάμπος Παπαγεωργίου.

Οι δυνατότητες και οι εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης είναι πάντως ανεξάντλητες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την οδήγηση. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στην εκπομπή, η οδήγηση οχημάτων με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι έως και τέσσερις φορές πιο ασφαλής απ’ ό,τι η οδήγηση από τον άνθρωπο. 

Στη συζήτηση στον ραδιοθάλαμο, ο Πάμπος Παπαγεωργίου επισήμανε ότι υπάρχει τεράστιο πεδίο στην Κύπρο για ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, προσθέτοντας ότι πρέπει να δοθεί έμφαση σε κλάδους που το κράτος μας είναι πιο ανταγωνιστικό.

Ο καθηγητής αναφέρθηκε και στη διχογνωμία που υπάρχει στον ακαδημαϊκό κόσμο για τα επαγγέλματα που θα αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη. Εκτίμησε ότι θα αντικατασταθούν κυρίως επαγγέλματα που σχετίζονται με συγκεκριμένες δεξιότητες, όπως οι μεταφραστές και οι οδηγοί.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Λάρκου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ImpacTech η οποία δραστηριοποιείται με επιτυχία στη Λεμεσό στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, υποστήριξε ότι βάσει ερευνών μέχρι το 2025 θα δημιουργηθούν νέα επαγγέλματα, τρεις φορές περισσότερα από αυτά που θα καταργηθούν.

Για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ο κ. Λάρκου ανέφερε ότι από έρευνα του Πανεπιστημίου Pittsburgh στην Αμερική διαφάνηκε ότι τα αυτοκίνητα που οδηγούνται με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να είναι τέσσερις φορές πιο ασφαλή σε σχέση με τα αυτοκίνητα που οδηγούνται από τον άνθρωπο.

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα δείχνει ότι με τα οχήματα που θα οδηγούνται με τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ένα ατύχημα κάθε 2.000.000 χιλιόμετρα, ενώ με τον άνθρωπο οδηγό έχουμε ένα ατύχημα κάθε 492.000 χιλιόμετρα.