Την ερχόμενη Πέμπτη θα τεθούν ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου Λεμεσού 5 μέτρα για απάμβλυνση του κυκλοφοριακού στο κέντρο της πόλης, στα οποία περιλαμβάνονται η μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας, αλλά και ο καθορισμός ορίου ταχύτητας μέχρι τα 30 χιλιόμετρα, νότια της οδού Γλάδστωνος, ανήγγειλε στη διάρκεια σημερινής παρουσίασης των υπό σχεδιασμό έργων του ΣΒΑΚ, ο Δήμαρχος Λεμεσού Νίκος Νικολαΐδης.
Ο δήμαρχος εξήγησε πως το μέτρο των 30 χιλιομέτρων θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ασφαλή χρήση του ποδηλάτου αλλά και της «μικροκίνησης», αφού στα μέτρα περιλαμβάνεται και η αδειοδότηση των ηλεκτρικών σκούτερ τα οποία μόνο σε ποδηλατόδρομους μπορούν να χρησιμοποιούνται.
Ο Νίκος Νικολαϊδης είπε ακόμη πως παράλληλα η ζώνη των 30 χιλιομέτρων θα κηρυχθεί ελεύθερη από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για δημόσια λεωφορεία με δεδομένη την αγορά από την ΕΜΕΛ, 35 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, τα οποία θα δρομολογήσει στο κέντρο.
Η μονοδρόμηση της Ανεξαρτησίας θα είναι με επιτρεπόμενη κατεύθυνση θα είναι από βορρά προς νότο, όπως επιθυμούν οι καταστηματάρχες.
Η Προϊστάμενη του Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας, Εύη Αναγιωτού τόνισε πως υπάρχει η πολιτική βούληση αλλα και τα κονδύλια για να προχωρήσουν τα εργα του ΣΒΑΚ, αφού έχουν εξασφαλιστεί γύρω στα €15 εκατομμύρια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο αρμόδιος λειτουργός των Δημοσίων Έργων αλλα και κερόσωποι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της ΕΕ, τόνισαν πως θα πρέπει να πέσουν υπογραφές για τα έργα μέχρι τον Ιουνιο του 2024 και αυτά να παραληφθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2026 και πως δεν πρέπει να χαθεί το παράθυρο ευκαιρίας να εκταμιευθούν τα χρήματα.
Από τον Δήμο Λεμεσού προτάθηκαν συνολικά 10 χώροι για δημιουργία park and ride για να ευκολυνθεί η λειτουργία των λεωφορειολωρίδων, μεταξύ αυτών στον Άγιο Τύχωνα, τον Άγιο Αθανάσιο, παρά τον κόμβο των Πολεμιδιών, στο νέο γήπεδο της Λεμεσού, παρά την Έλλης Λαμπέτη που προορίζεται να συνδεθεί με γέφυρα με την Κωστή Παλάμα, (νότια του αυτοκινητόδρομου) και στο νέο λιμάνι η το μερρά Ζακακίου.
Εκ μερους του οίκου των μελετητών MIC-HUB που έχουν βάση το Μιλανο,ο Κλαούντιο Μινέλι τόνισε την ανάγκη εφαρμογής από τις τοπικές αρχές πολιτικής αναφορικά με τη στάθμευση στο κέντρο που να την αποθαρρύνει, με την επιβολή πολύ υψηλών τελών. Υπέδειξε πως αυτό είναι το πιο αποτελεσματικό μέτρο για να αλλάξουν συνήθιες οι πολίτες, όμως εμπεριέχει πολιτικό κόστος.
Ανέφερε ακόμη πως για να εξασφαλιστεί ο χώρος για τις λεωφορειολωρίδες, θα πρέπει να καταργηθούν χώροι στάθμευσης επί του δρόμου.
Αναφέρθηκε στην κεντρική λεωφορειολωρίδα που σχεδιάζεται στον παραλιακό δρόμο, ενώ για κάθετες διαδρομές για λεωφορεία έκανε αναφορά στη Λεοντίου και την Αγίας Ζώνης, για τις οποίες εξετάζεται το σενάριο να αποκοπτεται η εισδοχή των ιδιωτικών οχημάτων από κάποιες κατεθυνσεις ώστε να ευκολύνεται η κυκλοφορία των λεωφωρείων και με μονδρομήσεις και άλλες ρυθμίσεις στην περιοχή να αποθαρρύνονται οι μη κατοίκοι, να προσεγγίζουν με τα οχήματα τους.
Συζήτηση υπήρξε και για το δίκτυο με ποδηλατολωρίδες που σχεδιάζουν τα Δημόσια Έργα για τις οποίες εξετάζεται η αξιποίης της Εμανουήλ Ροΐδη.