Χάνονται οι ελπίδες για τον εντοπισμό του βαθυσκάφους Titan, με τους ειδικούς να καταθέτουν τις απόψεις τους για το τι προκάλεσε την εξαφάνιση του τουριστικού σκάφους με τους πέντε επιβαίνοντες. Σύμφωνα με την Daily Mail, το οξυγόνο μέσα στο υποβρύχιο τελειώνει σήμερα το μεσημέρι στις 14:08, όπως σημείωσε η αμερικανική ακτοφυλακή.
Το υποβρύχιο ξεκίνησε με 96 ώρες οξυγόνου, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούσε να εξαντληθεί μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης (στις 14:00 περίπου). Όμως οι ειδικοί λένε ότι αυτό εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως το αν το υποβρύχιο έχει ακόμη ρεύμα και πόσο ήρεμοι έχουν παραμείνει οι άνθρωποι που επιβαίνουν σε αυτό, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Ο Ραδαμάνθυς Φουντουλάκης, υποναύαρχος ε.α., μιλώντας στην ΕΡΤ διατύπωσε την άποψη ότι το μικρό «υποβρύχιο» διαλύθηκε στα βάθη του Ατλαντικού. «Το πιο πιθανό είναι ότι το σκάφος συνεθλίβη λόγω πιέσεως και μη αντοχής υλικού και να έχει διαλυθεί σε κομμάτια που δεν μπορούν να εντοπίσουν τα σόναρ» δήλωσε ο κ. Φουντουλάκης τονίζοντας, ωστόσο, ότι υπάρχει πάντα ζωντανή η ελπίδα για ένα θαύμα.
Ο αξιωματικός του ναυτικού, αναφέρθηκε και στις τεχνολογικές δυνατότητες του μικρού βαθυσκάφους και εκτίμησε ότι δεν είχε μηχανισμό εντοπισμού όπως έχουν τα κανονικά υποβρύχια και ερευνητικά βαθυσκάφη.
Ο ίδιος εστίασε στο γεγονός ότι ο «Τιτάνας» είχε άσπρο χρώμα γεγονός που δυσκολεύει τις προσπάθειες ερευνών του σε αντίθεση με τα ερευνητικά βαθυσκάφη που είναι κίτρινα και πορτοκαλί.
«Αυτό το σκάφος είναι φτιαγμένο από υαλοβάμβακα. Είναι καινοτόμο σκάφος. Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία για την αντοχή του υαλοβάμβακα» είπε προσθέτοντας ότι «είναι θέμα φιλοσοφίας. Καμιά φορά αφήνουμε την καινοτομία να πηγαίνει μπροστά με υψηλό ρίσκο» σημείωσε ο κ. Φουντουλάκης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ήταν ένα μικρό βαθυσκάφος που οι επιβάτες τους δεν είχαν δυνατότητες διαφυγής με ίδια μέσα καθώς δεν μπορούσαν ούτε να ανοίξουν την καταπακτή μόνοι τους περιγράφοντάς τον «Τιτάνα» σαν ένα βαρέλι θαλάσσης που καθοδηγούνταν με ένα τηλεχειριστήριο παιχνιδιού.
«Το συγκεκριμένο σκάφος έχει μια καινοτομία. Δεν αυτοκαταδύεται και δεν αναδύεται. Έχει μια δική του βάση και με αυτή καταδύεται. Μετά αυτή εκτοξεύεται και μετά λειτουργεί αυτόνομα με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες. Για να αναδυθεί πάει και κάθεται στη βάση και με αυτή αναδύεται» εξήγησε λέγοντας ότι είναι μια έξυπνη καινοτομία που του επιτρέπει να επιχειρεί σε μεγάλο βάθος.
ΠΗΓΗ:Newsbeast