
Στην παρουσία των Υπουργών Δικαιοσύνης και Μεταφορών συνεδρίασε σήμερα το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο έθεσε επίκεντρο σημαντικά θέματα.
Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης επισήμανε ότι τα τροχαία ατυχήματα εντός των αστικών κέντρων, είναι κατά πολύ περισσότερα απ’ όσα συμβαίνουν στους υπεραστικούς δρόμους.
Για τον λόγο αυτό, ο Υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια δράση υλοποίησης ενός έργου, επέκτασης των ζωνών 30 χιλιομέτρων ανά ώρα, εντός των αστικών κέντρων.
Σκοπός όπως είπε, εκτός από την μείωση των ατυχημάτων είναι η ενθάρρυνσή της χρήσης των πεζοδρομίων από πεζούς αλλά και του οδικού δικτύου από τους ποδηλάτες
Σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, θα διατεθεί από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών, μισό εκατομμύριο ευρώ, το οποίο θα μπορούν να αξιοποιήσουν οι δήμοι για συγχρηματοδότηση έργων, που αποσκοπούν στην μείωση του ορίου ταχύτητας στα αστικά κέντρα.
Κατά την διάρκεια της συνεδρίας του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας αποφασίστηκε επίσης όπως καταρτιστεί ένα πλάνο δράσης που σχετίζεται με την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των συσκευών μικροκινητικότητας, πιο γνωστά ως e-scooters.
Το πλάνο αποσκοπεί στην ρύθμιση της καλύτερης χρήσης των scooters και στην πρόληψη για ατυχήματα που μπορεί να συμβούν στο μέλλον.
Σε δηλώσεις του Υπουργός Δικαιοσύνης Μάριος Χαρτσιώτης ανέφερε ότι το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας ενημέρωσε ότι έχουν προκηρυχθεί προσφορές για την Σχολή Επιμόρφωσης Οδηγών, με καταληκτική ημερομηνία την 28η Μαρτίου. Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα θέμα που χρονίζει αφού η νομοθεσία με την οποία οδηγοί θα μπορούσαν να παρακολουθούν μαθήματα οδικής συμπεριφοράς, έναντι διαγραφής βαθμών ποινής, ψηφίστηκε από το 2018. Η κατακύρωση των προσφορών για την Σχολή Οδηγών, αναμένεται σύμφωνα με τον κ. Χαρτσιώτη να γίνει πριν από το τέλος Ιουνίου και πριν από το τέλος του χρόνου αναμένεται να η σχολή να τεθεί σε λειτουργία.
Το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας απασχόλησε σήμερα και το ενδεχόμενο αύξησης των προστίμων για την χρήση κινητού τηλεφώνου, το οποίο διαφάνηκε ότι αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες για την πρόκληση τροχαίων.