Πρόταση νόμου για κατάργηση της άχαρης διαδικασίας των τετραμήνων, η οποία είναι αδιέξοδη, υποσκάπτεται από όλους, δεν την υιοθετεί κανένας και τα θύματα είναι μόνο τα παιδιά, προτίθεται να καταθέσει τον επόμενο χρόνο ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής.
Σε δηλώσεις ύστερα από επίσκεψη στο Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο στη Λάρνακα, ο κ. Μυλωνάς ανέφερε ότι «η Επιτροπή με τους Βουλευτές Λάρνακας θα προωθήσει τα προβλήματα που μας έχουν αναφερθεί στις επισκέψεις μας στα διάφορα σχολεία, με κυριότερο τον υπερπληθυσμό». «Πήγαμε στο Γυμνάσιο και Λύκειο Βεργίνας και η κατάσταση είναι τραγική» είπε και σημείωσε πως «πρέπει οπωσδήποτε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων».
Πρόσθεσε ότι «στα δημοτικά σχολεία που πήγαμε βρήκαμε και πάλι προβλήματα τα οποία πρέπει να επιλυθούν και έχουν και πάλι σχέση με τις κτιριακές εγκαταστάσεις. Όσον αφορά όμως το θέμα του υπερπληθυσμού πρέπει σοβαρά και η Βουλή και η εκτελεστική εξουσία, με τη νέα κυβέρνηση, να δούμε σοβαρά με ποιους τρόπους ανακουφίζουμε τις σχολικές μονάδες». «Υπάρχει υπερπληθυσμός σε πάρα πολλά σχολεία και υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα» είπε.
Ερωτηθείς για το θέμα της Διανελλείου Τεχνικής Σχολής ο κ. Μυλωνάς απάντησε πως «μας έθεσαν το συγκεκριμένο θέμα μας τόσο στα σχολεία Βεργίνας που επισκεφθήκαμε όσο και σε αυτά της Αραδίππου, δηλαδή για νέα σχολεία γιατί όντως υπάρχει πρόβλημα. Στο Γυμνάσιο Αραδίππου υπάρχουν 600 μαθητές, που είναι ένα τεράστιο πρόβλημα υπερπληθυσμού και θα χρειαστούν άλλες έξι τάξεις τουλάχιστον» για να στεγάσουν τους μαθητές.
Ανέφερε ακόμα ότι «γνωρίζουμε πως για να χτιστεί ένα σχολείο υπάρχει μια διαδικασία στο δημόσιο που μπορεί να πάει από πέντε ως οκτώ χρόνια, οπότε πρέπει να βρούμε λύσεις πριν τα πέντε, οκτώ, ή και δέκα χρόνια. Η νέα κυβέρνηση να μεθοδεύσει ένα οργανόγραμμα, μια στρατηγική ούτως ώστε να έχουμε νέες σχολικές μονάδες, δηλαδή να κτίσουμε σχολεία, να δώσουμε λεφτά».
Ο κ. Μυλωνάς έθεσε μάλιστα και το ερώτημα «προτιμούμε να χτίζουμε σχολεία παρά φυλακές» και κάλεσε τους αρμόδιους να το απαντήσουν.
Ερωτηθείς για το θέμα των τετραμήνων ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας απάντησε πως «μετά από όσα γίνονται, δεν υπάρχει άλλη λύση, προτίθεμαι να καταθέσουμε μία πρόταση, θα πάρω εγώ την πρωτοβουλία, τουλάχιστον να ξεκινήσει η διαδικασία τερματισμού αυτής της άχαρης διαδικασίας των τετραμήνων. Είναι αδιέξοδη, υποσκάπτεται από όλους, δεν την υιοθετεί κανένας και τα θύματα είναι μόνο τα παιδιά μας».
Είναι υποχρέωση μου, συνέχισε, «το αισθάνομαι ως άτομο να καταθέσω πρόταση νόμου, σε συνεννόηση με συναδέλφους βεβαίως, να καταθέσουμε την πρόταση, την άνοιξη με τη νέα κυβέρνηση».
Εν τω μεταξύ συμβολική εκδήλωση διαμαρτυρίας για τα προβλήματα στα σχολεία της Λάρνακας και τις εξετάσεις τετράμηνων πραγματοποίησε το μεσημέρι κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της Επιτροπής Παιδείας στο Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Λάρνακας.
Οι διαμαρτυρόμενοι κρατούσαν πανό που έγραφαν “Ίσες ευκαιρίες για όλους”, “Όχι στην μετατροπή του Σχολείου σε φροντιστήριο”, “Όχι σε σχολεία μαμούθ”, “το Σχολείο είναι χώρος χαράς και δημιουργίας”, “Υπερπληθυσμός και ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας” και “Μη σκοτώνετε τη δημιουργικότητα των παιδιών μας”.
Σε δηλώσεις του ο Κώστας Κώστα, Προέδρος Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Λάρνακας ανέφερε ότι η εκδήλωση διαμαρτυρίας γίνεται στο Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο «που είναι ουσιαστικά ένα εργοτάξιο και παρουσιάζει προβλήματα συνύπαρξης μαθητών με αυτά τα έργα».
Ωστόσο, πρόσθεσε, «τα κύρια θέματα που έχουμε θέσει σ’ αυτή τη διαμαρτυρία είναι οι εξετάσεις τετραμήνων που πνίγουν τα παιδιά μας στα σχολεία και δημιουργούν συνθήκες άγχους και παραπαιδείας».
«Με ικανοποίηση ακούσαμε ότι Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς, αναγνώρισε το πρόβλημα κατά την σημερινή επίσκεψη στο Γυμνάσιο Αραδίππου και εξήγγειλε ενώπιον του σχολείου ότι το Μάρτιο θα καταθέσει πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων», είπε.
Ουσιαστικά, ανέφερε ο κ. Κώστα, «αυτή η δήλωση δικαιώνει όλες τις δικές μας διαμαρτυρίες γιατί πραγματικά θέλουμε την αξιολόγηση των παιδιών μας, θέλουμε να διορθωθούν τα πράγματα αλλά δεν θέλουμε να μετατρέπονται τα σχολεία σε φροντιστήρια, να γίνονται μόνο κάποια μαθήματα επιλεκτικά και όλα τα άλλα μαθήματα είτε να υποβαθμίζονται ή να περιορίζονται. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση καθηγητή σήμερα ότι δυστυχώς τρέχουν και δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην εμπέδωση και κατανόηση της ύλης».
Το δεύτερο μεγάλο θέμα συνέχισε που υπάρχει στα σχολεία της Λάρνακας είναι «η υλικοτεχνική υποδομή, αφού αντιμετωπίζουν πάρα πολλά προβλήματα με κυριότερο αυτό του υπερπληθυσμού». «Υπάρχουν σχολεία στις περιοχές Βεργίνας, Αραδίππου, Λιβαδιών και Δρομολαξιάς όπου πραγματικά δεν υπάρχουν άλλοι διαθέσιμοι χώροι» είπε και πρόσθεσε πως «αίθουσες κλείνουν για να γίνονται άλλα πράγματα και τεχνολογικά ή άλλα μαθήματα παρεμποδίζονται να γίνονται στις πραγματικές αίθουσες».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Κώστα είπε ότι «τα σχολεία με υπερπληθυσμό είναι τα Γυμνάσια Βεργίνας, Αραδίππου, Λιβαδιών και Δροσιάς. Βασικά το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα Γυμνάσια της Λάρνακας όπως και σε κάποια Λύκεια».
Δυστυχώς ανέφερε «η ακύρωση της ανέγερσης νέου σχολείου στο χώρο της Διανελλείου Τεχνικής Σχολής έχει επιδεινώσει το πρόβλημα. Εξάλλου σημερινή ομολογία των Τεχνικών Υπηρεσιών αναφέρει ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός στα επόμενα πέντε χρόνια για ανέγερση οποιουδήποτε Γυμνασίου στη Λάρνακα» κατέληξε.
Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου Ε΄ – Αγίων Αυξεντίου και Ευσταθίου, το Γυμνάσιο και Λύκειο Βεργίνας, το Γυμνάσιο Αραδίππου, το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου και το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο.
Πηγή: ΚΥΠΕ