Τα μηχανοκίνητα οχήματα, τόσο στην Κύπρο όσο και σε πολλές χώρες στον κόσμο, είναι μία από τις μεγαλύτερες πηγές αερίων του θερμοκηπίου. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το ένα πέμπτο περίπου των εκπομπών CO2 στην ΕΕ, το κυριότερο αέριο θερμοκηπίου.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι κυβερνήσεις της ΕΕ κατέληξαν σε συμφωνία για τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε, τα νέα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να εκπέμπουν περισσότερο από έναν μέσο όρο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2020.
Μειώσεις στις εκπομπές είχαμε και για τα ημιφορτηγά. Για τα ημιφορτηγά, ο υποχρεωτικός στόχος είναι τα 147 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2020.
Συνολικά, η στρατηγική μείωσης των εκπομπών CO2 αναμένεται να συμβάλει στην προστασία του κλίματος, στην τόνωση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην εξοικονόμηση χρημάτων των καταναλωτών, καθώς η κατανάλωση των καυσίμων τους θα μειώνεται.
Έρευνα-Παρουσίαση:
Δρ Ανδρέας Χατζηχαμπής & Δρ Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Βιολόγοι – Περιβαλλοντολόγοι Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης (www.kykpee.org) Ιεράς Μητρόπολης Λεμεσού