Η χρήση του υγραερίου τα τελευταία χρόνια, ως εναλλακτικό καύσιμο για τα αυτοκίνητα, συνεχώς αυξάνεται. Στην Κύπρο, η πολιτική απόφαση να σταματήσει η πλήρης εξάρτηση από τα υγρά καύσιμα (πετρέλαιο, βενζίνη) λήφθηκε το 2012 και σύμφωνα με την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, η χρήση του υγραερίου στην αυτοκίνηση άρχισε από το 2016.
Το υγραέριο είναι περιβαλλοντικά προτιμότερο από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού προγράμματος δοκιμών ρύπων (European Emission Test Programme, 2004), τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο εκπέμπουν κατά 11% λιγότερο CO2 σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και 6,4% παραπάνω από τα πετρελαιοκίνητα.
Σε ό,τι αφορά τα οξείδια αζώτου (NOx), το υγραέριο υπερτερεί της βενζίνης, εκπέμποντας λιγότερα κατά 68% NΟx/km και κατά πολύ λιγότερο (σε ορισμένες περιπτώσεις ως και 2000%) NΟx/km από τους κινητήρες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Επιπλέον, το υγραέριο περιέχει ελάχιστο έως και καθόλου θείο (S2) και επομένως στα προϊόντα της καύσης σχηματίζονται πολύ λιγότερες ενώσεις του θείου, που είναι πολύ τοξικές.
Σημαντικό πλεονέκτημα της χρήσης του υγραερίου είναι και το οικονομικό όφελος, αφού το υγραέριο είναι περίπου 30% φθηνότερο καύσιμο από το πετρέλαιο και 40% φθηνότερο από τη βενζίνη.
Ας προτιμήσουμε τα καύσιμα που είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον, ώστε να μειώσουμε τους βλαβερούς ρύπους που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα και ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.
Έρευνα-Παρουσίαση:
Δρ Ανδρέας Χατζηχαμπής & Δρ Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Βιολόγοι – Περιβαλλοντολόγοι, Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης (www.kykpee.org) Ιεράς Μητρόπολης Λεμεσού