Ακόμη μια απάτη μέσω διαδικτύου διερευνά η Αστυνομία στη Λεμεσό. Παραπονούμενος, αυτή τη φορά 65χρονος, ο οποίος έπεσε θύμα απάτης στην προσπάθειά του να αγοράσει σπίτι σε χωριό της Λεμεσού, από γυναίκα στην Αγγλία.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο παραπονούμενος, στις 13 Ιουλίου 2021, προχώρησε στην πληρωμή ποσού €60,000 ως προκαταβολή για αγορά οικίας σε χωριό της επαρχίας Λεμεσού. Η πληρωμή έγινε με δύο τραπεζικά εμβάσματα από τον τραπεζικό λογαριασμό του 65χρονου, σε συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό που του υποδείχθηκε, σε τράπεζα χώρας του εξωτερικού, όπου διαμένει και η ιδιοκτήτρια της οικίας.
Στις 23 Ιουλίου, ο 65χρονος ενημερώθηκε από τον δικηγόρο της ιδιοκτήτριας, ότι τα χρήματα δεν είχαν παραληφθεί. Από εξετάσεις που ακολούθησαν διαπιστώθηκε ότι πιθανόν να έγινε παρέμβαση κατά την ανταλλαγή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μεταξύ του δικηγόρου και της ιδιοκτήτριας της οικίας. Ως αποτέλεσμα, ο δικηγόρος φέρεται να έλαβε ηλεκτρονικό μήνυμα από ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που ομοίαζε με αυτό της πελάτισσάς του και το οποίο ζητούσε όπως τα εμβάσματα γίνουν σε συγκεκριμένο λογαριασμό, ο οποίος προφανώς δεν ανήκε στην ιδιοκτήτρια της οικίας.
Την υπόθεση διερευνά το Γραφείο Διερεύνησης Οικονομικού Εγκλήματος του ΤΑΕ Λεμεσού. Με αφορμή την υπόθεση αυτή, η Αστυνομία υπενθυμίζει για ακόμα μια φορά ότι θα πρέπει να είμαστε πάντοτε προσεκτικοί και υποψιασμένοι στις όποιες συναλλαγές προβαίνουμε μέσω διαδικτύου.
Η συγκεκριμένη μορφή απάτης αποτελεί συχνό φαινόμενο, με τους επιτήδειους να πλήττουν κυρίως εταιρίες που συναλλάσσονται με άλλες εταιρίες, που βρίσκονται ως επί το πλείστο στο εξωτερικό, αλλά και ιδιώτες.
Για να αποφύγουμε να πέσουμε θύματα αυτής της απάτης, θα πρέπει να είμαστε πάντοτε προσεκτικοί και παρατηρητικοί. Σε περιπτώσεις αποστολής αριθμού τραπεζικού λογαριασμού μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, πρέπει πάντοτε να γίνεται επαλήθευση του αριθμού αυτού, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον άμεσα ενδιαφερόμενο. Η επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο, θα πρέπει να γίνεται μέσω των στοιχείων επικοινωνίας που διαθέτουμε, από προηγούμενη επικοινωνία μας.
Σε περιπτώσεις εταιρειών, είναι καλά το προσωπικό να είναι καλά ενημερωμένο τόσο για αυτή τη μορφή απάτης, όσο και για τους τρόπους αποφυγής της. Θα πρέπει επίσης να εφαρμοστεί συγκεκριμένη διαδικασία επαλήθευσης των αιτημάτων πληρωμής.
Περισσότερες συμβουλές για το πώς μπορεί να προστατευθεί το κοινό από αυτή τη μορφή απάτης στο http://www.cypruspolicenews.com/ArticleSideGallery/ArticleID=13030