Καταγγελία από πολίτη σε σχέση με την Υπηρεσία Ασθενοφόρων και τον χειρισμό κλήσης για παραλαβή τραυματία σε τροχαίο στην οδό Γλάδστωνος στη Λεμεσό χθες, δέχθηκε σήμερα η πρωινή ενημερωτική εκπομπή στο Κανάλι 6.
Ο Πολίτης ανέφερε ότι ο τηλεφωνητής ζήτησε από τους παριστάμενους στο δυστύχημα, με δυο ερωτήματα να κάνουν κατά κάποιο τρόπο διάγνωση για τον τραυματία, στη συνέχεια τους είπε να τον μετακινήσουν στο πεζοδρόμιο σε μια γωνία μέχρι να καταφτάσει το ασθενοφόρο, το οποίο χρειάστηκε 45 λεπτά για να καταφτάσει.
Το Κανάλι 6 διαβίβασε την καταγγελία στην προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, Ριάνα Κωνσταντίνου, η οποία μας ανέφερε πως θα διερευνήσει το συγκεκριμένο περιστατικό και θα επανέλθει.
Επισήμανε ότι βάσει διεθνών πρωτοκόλλων, είναι καθήκον των λειτουργών να κάνουν πολλές ερωτήσεις για να αξιολογήσουν τη βαρύτητα του πάσχοντα και να ξεκινήσουν τις Πρώτες Βοήθειες από τη σκηνή.
Δυστυχώς, όμως, πρόσθεσε, στην Κύπρο οι πολίτες δεν συνεργάζονται, δεν δίνουν τις απαραίτητες πληροφορίες και αρκετά συχνά βρίζουν τους λειτουργούς γιατί δεν κατανοούν την ανάγκη παροχής πληροφοριών.
Η κ. Κωνσταντίνου τόνισε πως θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν ότι σε όλες τις απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις, οι λειτουργοί ξεκινούν τα ασθενοφόρα, ενώ παράλληλα μιλούν στο τηλέφωνο και δίνουν οδηγίες προς τους πολίτες για να μην υπάρχει καθυστέρηση στην ανταπόκριση.
Υπέδειξε πως σε όλες τις περιπτώσεις όπου υπάρχει καθυστέρηση στην ανταπόκριση των ασθενοφόρων, αυτό οφείλεται σε άλλες παράλληλες επείγουσες κλήσεις και πως αυτό είναι γεγονός που δεν μπορεί να ρυθμιστεί ή να αλλάξει, γιατί κανένας δεν μπορεί να προβλέψει πόσα επείγοντα περιστατικά μπορεί να προκύψουν ταυτόχρονα.
«Θα πρέπει όμως όλοι οι πολίτες να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της συνεργασίας τους με το Συντονιστικό Κέντρο Κλήσεων Ασθενοφόρων», κατέληξε η προϊστάμενη της Υπηρεσίας.