Η συντηρητική κυβέρνηση της Βρετανίας εξέφρασε την Παρασκευή την πρόθεσή της «να στηρίξει τους αυτοκινητιστές» βάζοντας τέλος «στα μέτρα κατά των αυτοκινήτων», την ώρα που κάποιες πόλεις υιοθετούν πιο περιοριστικές πολιτικές στο όνομα της ασφάλειας ή του περιβάλλοντος.
«Οι περιορισμοί που επιβάλλονται στους οδηγούς αποτελούν επίθεση κατά της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων στη Βρετανία που εξαρτώνται από τα αυτοκίνητα για να πάνε στη δουλειά τους ή για να δουν τις οικογένειές τους», τόνισε ο Πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ σε ανακοίνωσή του.
«Αυτή την εβδομάδα η βρετανική κυβέρνηση θα παρουσιάσει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για να στηρίξει τους οδηγούς, βάζοντας τέλος με αυτό τον τρόπο στα μέτρα κατά των αυτοκινήτων σε όλη την Αγγλία», πρόσθεσε.
Μεταξύ των μέτρων που παρουσιάστηκαν την Παρασκευή προβλέπεται η «αναθεώρηση των κανόνων» που επιτρέπουν στις δημοτικές αρχές των πόλεων να περιορίσουν το όριο ταχύτητας στα 20 μίλια την ώρα, περίπου 30 χιλιόμετρα την ώρα, στην Αγγλία προκειμένου «να αποτρέπουν τη γενικευμένη χρήση τους στις περιοχές που δεν ενδείκνυται».
Επίσης η βρετανική κυβέρνηση θέλει «να εμποδίσει τα δημοτικά συμβούλια να εφαρμόσουν το σχέδιο των λεγόμενων ‘πόλεων των 15 λεπτών’», στις οποίες όλες οι βασικές υπηρεσίες είναι προσβάσιμες με τα πόδια ή το ποδήλατο μέσα σε 15 λεπτά, προκειμένου να αποφεύγεται η χρήση των ρυπογόνων μέσων μεταφοράς.
Η ανακοίνωση αυτή έγινε την ώρα που η κυβέρνηση της Ουαλίας, υπό τον Εργατικό Πρωθυπουργό Μαρκ Ντρέικφορντ, μείωσε στα 20 μίλια την ώρα το ανώτατο όριο ταχύτητας σε κάποιες κατοικημένες περιοχές, μια απόφαση την οποία επέκριναν οι Συντηρητικοί.
Από τα τέλη Αυγούστου ο Εργατικός δήμαρχος του Λονδίνου Σατίκ Χαν επέβαλε στην ευρύτερη περιοχή της βρετανικής πρωτεύουσας φόρο στα πιο ρυπογόνα οχήματα, με στόχο την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Το μέτρο αυτό θεωρήθηκε ότι προκάλεσε την ήττα του υποψήφιου των Εργατικών στις εκλογές που διεξήχθησαν το καλοκαίρι σε εκλογική περιφέρεια του δυτικού Λονδίνου.
Εξάλλου την προηγούμενη εβδομάδα ο Σούνακ ανακοίνωσε «μια νέα προσέγγιση» στην περιβαλλοντική πολιτική της Βρετανίας, επισημαίνοντας ότι «θέλει να είναι πιο ρεαλιστής». Στο πλαίσιο αυτής προβλέπεται να καθυστερήσει για πέντε χρόνια και να εφαρμοστεί από το 2035 η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν πετρέλαιο ή βενζίνη.
Στο Συντηρητικό Κόμμα πολλοί είναι αυτοί που στηρίζουν την αλλαγή της περιβαλλοντικής πολιτικής προκειμένου, όπως λένε, να στηρίξουν τη βρετανική οικονομία.
πηγή ΚΥΠΕ