Η Γερμανία χρειάζεται επειγόντως περισσότερη ενέργεια, ουδέτερη από άνθρακα, και σε προσιτές τιμές, εάν θέλει να διατηρήσει την παγκόσμια δυναμική της ως ένας βιομηχανικός παίκτης, προειδοποίησε την Τετάρτη ο Πρόεδρος της γερμανικής Ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών VDA, τονίζοντας πως αυτό έχει ήδη καθυστερήσει.
Η Χίλντεγκαρντ Μιούλερ, η οποία ηγείται της Ένωσης από τον Φεβρουάριο του 2020, είπε ακόμη ότι οι ενεργειακές επιδοτήσεις που προσφέρονται μέχρι στιγμής δεν είναι «κατάλληλες ή εφαρμόσιμες».
“Αυτό δεν είναι αρκετό… χρειαζόμαστε περισσότερη ενέργεια και συνακόλουθη βοήθεια για την οικονομία”, δήλωσε η κ. Μιούλερ στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της VDA, στην οποία είναι μέλη κατασκευαστές και προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων. «Άλλες περιοχές παγκοσμίως μας ξεπερνούν», σημείωσε.
Η Γερμανία έχει ξοδέψει σχεδόν μισό τρισεκατομμύριο δολάρια σε έκτακτα ενεργειακά μέτρα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters, συμπεριλαμβανομένου ενός πακέτου 100 δισεκατομμυρίων ευρώ για μείωση των λογαριασμών ενέργειας για τα νοικοκυριά και τη βιομηχανία – αλλά απέχει ακόμα πολύ από τους στόχους της για αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μακροπρόθεσμα.
Το μέσο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας ανά αυτοκίνητο έχει αυξηθεί στην Ευρώπη από 300 σε 800 ευρώ και θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω στα 1.200 ευρώ, είπε η κ. Μιούλερ, επικαλούμενη στοιχεία από την εταιρεία συμβούλων, Beryls.
Συγκριτικά, το κόστος στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι μόλις 250 ευρώ, από 130 ευρώ προηγουμένως.
Ο νόμος για μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ, ο οποίος χορηγεί εκπτώσεις φόρου στους καταναλωτές, που αγοράζουν πράσινα προϊόντα, τα οποία παράγονται ή μεταποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες ή σε χώρες με τις οποίες έχει συμφωνίες εμπορίου ελεύθερων συναλλαγών, θα πρέπει να είναι να «αφυπνίσει» την Ευρώπη, δήλωσε η κ. Μιούλερ και πρόσθεσε: «Οι ΗΠΑ γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν».
Η VDA στις προβλέψεις της νωρίτερα την Τετάρτη αναμένει ότι η παγκόσμια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 4% φέτος, στα 74 εκατομμύρια οχήματα, αριθμός που είναι πολύ χαμηλότερο από τα 80,9 εκατομμύρια οχήματα που είχαν παραχθεί πριν από την πανδημία.
Στη Γερμανία, αναμένεται να παραχθούν 20% λιγότερα οχήματα σε σχέση με την περίοδο πριν από την COVID-19 και να ανέλθουν στα 10,3 εκατομμύρια, από 11,4 εκατομμύρια το 2019.
Πηγή: ΚΥΠΕ – Reuters