
Στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής τέθηκε το θέμα των χρεώσεων που επιβάλλουν οι αντιπροσωπείες οχημάτων για ελέγχους σε σχέση με τους αερόσακους Takata, σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εισήχθησαν από χώρες εκτός της ΕΕ.
Απαντώντας στα ερωτήματα των βουλευτών για το θέμα, εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, επισήμανε ότι οι εταιρείες μπορούν να επιβάλουν χρεώσεις καθότι δεν παραβαίνουν τη νομοθεσία περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
Πρόσθεσε ότι οι δύο εταιρείες που επιβάλλουν χρεώσεις έχουν να διαχειριστούν το 70% των ανακλήσεων επί συνόλου των 80.000 οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους. Δεύτερη λειτουργός της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή ωστόσο, παραδέχθηκε ότι υπάρχει κενό στην νομοθεσία, το οποίο εκμεταλλεύονται οι εταιρείες επιβάλλοντας χρεώσεις σε χιλιάδες πολίτες.
Εκπρόσωπος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ανέφερε ότι δεν ευσταθεί πλέον ο λόγος που επικαλέστηκαν αρχικά οι δύο εταιρείες για χρέωση σε σχέση με έλεγχο οχημάτων για το κατά πόσο έχουν εγκατέστημένους αερόσακους Takaka.
Ο εκπρόσωπος του ΤΟΜ, εξήγησε ότι έχουν γίνει οι έλεγχοι για τα οχήματα που είναι υπό ανάκληση και γι’ αυτό η πληροφόρηση αυτή έχει ήδη δοθεί στον κόσμο, με ανάρτηση καταλόγων των αυτοκινήτων στο διαδίκτυο.
Σημειώνεται ότι σήμερα η εταιρεία Toyota εξέδωσε ανακοίνωση μέσα από την οποία καλεί τους ιδιοκτήτες οχημάτων από Ιαπωνία, Σιγκαπούρη και αλλού, να ελέγξουν για ανακλήσεις βάζοντας παραπομπή στην σελίδα του κατασκευαστή.
Οι εταιρείες όπως ελέχθη στη Βουλή από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, χρεώνουν επικαλούμενες διοικητικό κόστος για την διαδικασία καταχώρησης στο μητρώο του κατασκευαστή, μιας καρτέλας με τους αριθμούς εγγραφής του οχήματος που τελεί υπό ανάκληση και του αριθμού πλαισίου.
Βουλευτές άσκησαν έντονη κριτική στις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους. Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα έθεσε το ερώτημα, γιατί μόνο 2 από τις 13 εταιρείες χρεώνουν και γιατί η μία εκ των δύο εταιρειών αύξηση το κόστος από τα 75 ευρώ στα 160.
Επίσης όπως αναφέρθηκε ότι η δεύτερη εταιρεία χρεώνει διαφορετικά ποσά σε δύο κατηγορίες οχημάτων που εισάγει στην Κύπρο.
Εν μέσω αντιδράσεων και κατηγοριών σε βάρος των εταιρειών, αποφασίστηκε όπως το θέμα συζητηθεί σε νέα συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου στην οποία θα κληθεί η νομική υπηρεσία για να εξευρεθεί τρόπος να καλυφθεί το κενό που υπάρχει στην νομοθεσία.