Συνέχεια στις συνεδριάσεις της ερευνητικής επιτροπής για το σκάνδαλο με τους αερόσακους Τακατα, με τις καταθέσεις των πολιτικών προϊστάμενων του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, δηλαδή όλων όσοι διετέλεσαν Υπουργοί Μεταφορών.

Ενώπιον της επιτροπής βρέθηκαν σήμερα ο νυν Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ο τέως Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος αλλά και η Βασιλική Αναστασιάδου η οποία διετέλεσε για δύο περίπου χρόνια Υπουργός πριν από τον κ. Καρούσο.

Πρώτος κατέθεσε ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης ο οποίος απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ο τέως Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος δεν τον ενημέρωσε ούτε κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής, αλλά ούτε και αργότερα για το θέμα των ανακλήσεων των ελαττωματικών αερόσακων Takata.

Ο Αλέξης Βαφεάδης είπε ότι κατά την ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων του έλαβε μια επιστολή με τις εκκρεμότητες, από τον κ. Καρούσο στην οποία δεν γινόταν καμία αναφορά σε αδυναμίες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών.

Κληθείς να αναφέρει ποια είναι τα προβλήματα του ΤΟΜ, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι μεταξύ των κυριότερων προβλημάτων που αναδείχθηκαν, ήταν και η υποστελέχωση του Τμήματος, η οποία, όπως είπε, περιόριζε την ικανότητα υλοποίησης σημαντικών λειτουργιών.

Ο Υπουργός Μεταφορών, αποκάλυψε μιλώντας ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής ότι την λέξη Takata την άκουσε για πρώτη φορά, τον Απρίλιο του 2023, τρεις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. Ο κ. Βαφεάδης είπε ότι ζήτησε ενημέρωση για τον τρόπο διαχείρησης των ανακλήσεων μετά από συνάντηση που είχε με τον Γιάννο Όξινο, πατέρα του Κυριάκου Όξινου ο οποίος έχασε τη ζωή του λόγω έκρηξης αερόσακου.

Ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι στη συνάντηση ήταν παρόν ο Νεόφυτος Νεόφυτος διευθυντής του γραφείου του Υπουργού και όχι ο τότε διευθυντής του ΤΟΜ Γιάννης Νικολαΐδης.

Εξίσου σημαντική είναι και η αναφορά του κ. Βαφεάδη στις εγκυκλίους του ΤΟΜ. Το 2011 όπως είπε εκδόθηκε εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία οι κατασκευαστές είχαν την ευθύνη να ενημερώνουν τους πολίτες για την επικινδυνότητα των οχημάτων. Ωστόσο, το 2017 εκδόθηκε νέα εγκύκλιος από το ΤΟΜ, η οποία απάλλασσε τους διανομείς από οποιαδήποτε ευθύνη, χωρίς να καθοριστεί εναλλακτικός τρόπος ενημέρωσης. Αυτή, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά ήταν η απαρχή της συσσώρευσης προβλημάτων για τα οχήματα που έρχονται από τρίτες χώρες, αφού εγκαταλείφθηκε η αλυσίδα ενημέρωσης.

Στη συνέχεια κατέθεσε ο ο τέως υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, ο οποίος ανέφερε ότι, κι αυτός δεν είχε λάβει οποιαδήποτε ενημέρωση από την προκάτοχό του, για το θέμα των ανακλήσεων. Είπε ότι δεν ενημέρωσε τον κύριο Βαφεάδη για τους ΤΑΚΑΤΑ επειδή, δεν είχε καμία ενημέρωση.

Στην δική της κατάθεση η Βασιλική Αναστασιάδου είπε πως ούτε αυτή δεν ενημερώθηκε για το θέμα από τον προκάτοχό της Μάριο Δημητριάδη και δεν ενημέρωσε με τη σειρά της τον Γιάννη Καρούσο.

Kanali 6
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.