
Δεν άκουσαν, δεν είδαν ούτε αντιλήφθηκαν κάτι σε σχέση με τους φονικούς αερόσακους Takata οι έξι διατελέσαντες Υπουργοί Μεταφορών κατά τα έτη 2004 με 2018, οι οποίοι κλήθηκαν να καταθέσουν σήμερα ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής.
Ο κ. Μάριος Δημητριάδης ο οποίος υπηρέτησε ως Υπουργός Μεταφορών κατά τα έτη 2014 με 2018 είπε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση σε ό,τι αφορά ανακλήσεις οχημάτων και ειδικά για τους αερόσακους TAKATA, ενώ τόνισε πως δεν ήρθε ποτέ θέμα ανακλήσεων ούτε ακούστηκε ποτέ η λέξη ΤΑΚΑΤΑ στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
Ο κ. Χριστοδούλου, πρόεδρος της Ερευνητικής Επιτροπής, υπέδειξε στον κ. Δημητριάδη από το 2013 έπαιζαν οι καμπάνες για το θέμα των ΤΑΚΑΤΑ. Στάλθηκαν, είπε 73 ειδοποιήσεις από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, ενώ υπήρχε και έκθεση της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας όπου γίνεται αναφορά σε εκατομμύρια ανακλήσεις.
Ερωτηθείς αν η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία όφειλε να τον είχε ενημερώσει μετά το πόρισμα για το ατύχημα του Αλέξανδρου Λούγκου το 2017, ο κ. Δημητριάδης είπε «θα ήταν καλό να είχε ενημερωθεί και το Υπουργείο», εκφράζοντας ωστόσο τη θέση ότι την ευθύνη φέρει η Αστυνομία.
Η κατάθεση Δημητριάδη, έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς ο νυν Υπουργός Μεταφορών ανέφερε χθες ότι το 2017 επί Υπουργίας Δημητριάδη, άλλαξε η περιβόητη οδηγία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, και απαλλάχθηκαν από τις όποιες ευθύνες οι διανομείς οχημάτων από τρίτες χώρες.
Ο Ευθύμιος Φλουρέντζου που διετέλεσε Υπουργός από το 2011 μέχρι το 2013, δήλωσε ότι δεν είχε ενημερωθεί από την προκάτοχό του και ως εκ τούτου ούτε εκείνος ενημέρωσε τον διάδοχό του.
Η Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή που διετέλεσε Υπουργός Μεταφορών το 2010 μέχρι το 2011, χαρακτήρισε, αδικαιολόγητο το γεγονός ότι οι Ηλεκτρομηχανολογικές Υπηρεσίες δεν ενημέρωσαν τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου, αν όχι τον ίδιο τον Υπουργό, για το πόρισμα σε σχέση με τον σοβαρό τραυματισμό του Αλέξανδρου Λούγκου.
O Νίκος Νικολαΐδης ο οποίος διετέλεσε Υπουργός από το 2008 μέχρι το 2010 ρωτήθηκε ποιά ήταν η αιτία που παγιώθηκε στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, η νοοτροπία μη ενημέρωσης για θέματα οδικής ασφάλειας και απάντησε ότι απλά χρειαζόταν η σωστή κρίση.
Δεν έτυχαν ενημέρωσης δήλωσαν και η Μαρία Μαλαχτού-Παμπαλλή που διετέλεσε Υπουργός από το 2007 μέχρι το 2008, είπε ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε ενημέρωση για το θέμα των ανακλήσεων
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Χάρης Θράσου ο οποίος υπηρέτησε ως Υπουργός Μεταφορών από το 2004 μέχρι το 2007.
Ο επίλογος των καταθέσεων στην Ερευνητική Επιτροπή θα γραφτεί την ερχόμενη Τρίτη με μαρτυρία του υπεύθυνου της τροχαίας Αρχηγείου της Αστυνομίας.