Τα Ηνωμένα Έθνη και η Ολλανδία θα πραγματοποιήσουν διάσκεψη δωρητών σήμερα Τετάρτη για να συγκεντρώσουν εκατομμύρια δολάρια για να σταματήσουν ένα παλιό πετρελαιοφόρο που εξαπολύει μια δυνητικά καταστροφική πετρελαιοκηλίδα στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης. Το 45χρονο FSO Safer, που χρησιμοποιείται εδώ και καιρό ως πλωτή πλατφόρμα αποθήκευσης και τώρα είναι εγκαταλελειμμένο στα ανοιχτά του λιμανιού της Χοντέιντα της Υεμένης που ελέγχεται από τους αντάρτες με 1,1 εκατομμύρια βαρέλια αργού, ήταν σε «άμεσο» κίνδυνο να διαλυθεί, προειδοποίησε ο ΟΗΕ τη Δευτέρα. Τα Ηνωμένα Έθνη λένε ότι αναζητούν δωρεές σχεδόν 80 εκατομμυρίων δολαρίων (75,8 εκατομμύρια ευρώ) για τη μεταφορά του πετρελαίου από το «ταχέως αποσυντιθέμενο» δεξαμενόπλοιο, ποσό πολύ μικρότερο από το κολοσσιαίο ποσό των 20 δισ. δολαρίων που θα κόστιζε ο καθαρισμός μιας διαρροής την Ερυθρά Θάλασσα. «Χρειάζονται δεσμεύσεις χρηματοδότησης για την εφαρμογή του σχεδίου πριν να είναι πολύ αργά», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ο ΟΗΕ και η Ολλανδία. «Το σκάφος βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο μεγάλης διαρροής, που θα δημιουργούσε μια ανθρωπιστική και οικολογική καταστροφή με επίκεντρο μια χώρα που έχει ήδη αποδεκατιστεί από περισσότερα από επτά χρόνια πολέμου». Ο συντονιστής των Ηνωμένων Εθνών για την ανθρωπιστική βοήθεια για την Υεμένη, Ντέιβιντ Γκρέσλι, έγραψε στο Twitter ότι θα ήταν στη Χάγη για τη δίωρη διάσκεψη που επρόκειτο να ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Κύπρου. Το ογκώδες FSO Safer περιέχει τέσσερις φορές την ποσότητα πετρελαίου που χύθηκε από την καταστροφή του Exxon Valdez το 1989, μια από τις χειρότερες οικολογικές καταστροφές στον κόσμο που καταστράφηκαν τα παρθένα νερά της Αλάσκας, ανέφερε ο ΟΗΕ. Η περιβαλλοντική ομάδα Greenpeace προέτρεψε τις κυβερνήσεις να στηρίξουν το σχέδιο. «Αν και ακούγεται σαν πολλά χρήματα, είναι πολύ λιγότερα από τις επιδοτήσεις που δίνουν οι κυβερνήσεις σε εταιρείες πετρελαίου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Greenpeace. Τα 79,6 εκατομμύρια δολάρια θα χρηματοδοτήσουν το μέρος έκτακτης ανάγκης μιας επιχείρησης δύο σταδίων που θα οδηγούσε το τοξικό φορτίο να αντλείται από το FSO Safer σε ένα σκάφος προσωρινής αντικατάστασης για τους επόμενους 18 μήνες. Ο Gressly είπε ότι θα χρειαστούν συνολικά 144 εκατομμύρια δολάρια για ολόκληρη την επιχείριση, η οποία θα περιλαμβάνει το να καταστεί πλήρως ασφαλές το κατεστραμμένο δεξαμενόπλοιο. Οι χώρες που προσκλήθηκαν στη διάσκεψη είναι η Βρετανία, ο Καναδάς, η Δανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιαπωνία, το Κουβέιτ, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, το Κατάρ, η Σαουδική Αραβία, η Νότια Κορέα, η Σουηδία, η Ελβετία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το FSO Safer δεν έχει συντηρηθεί από το 2015 μετά τη βύθιση της Υεμένης σε εμφύλιο πόλεμο.
Επισκόπηση απορρήτου
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.