Tην έντονη αντίδραση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας προκάλεσε η χθεσινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου που αφορά τα υπηρεσιακά οχήματα κρατικών αξιωματούχων.
Η Γενικός Ελεγκτής με ανάρτηση του στο twitter καλεί τη Βουλή «να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων» για το θέμα που προέκυψε με τις κρατικές λιμουζίνες
Αφορμή ήταν οι νέοι κανονισμοί που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο και επαναφέρουν το δικαίωμα σε ορισμένους κρατικούς αξιωματούχους να χρησιμοποιούν το υπηρεσιακό τους αυτοκίνητο επί 24ωρου βάσεως, δηλαδή και στον προσωπικό τους χρόνο.
Πρόκειται ένα δικαίωμα που είχε αφαιρεθεί με νόμο που ψήφισε η Βουλή το 2016.
«Τη νοοτροπία που θέλει τον δημόσιο υπάλληλο βάρος στους ώμους των πολιτών αντί υπηρέτη τους, πρέπει να την πολεμήσουμε με πάθος αν θέλουμε μια υγιή δημόσια υπηρεσία κι ένα υγιές κράτος», αναφέρει στην ανάρτησή του o Οδυσσέας Μιχαηλίδης.
Σε ανάρτηση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας αναφέρεται ότι είναι προκλητική η προσπάθεια που έγινε το 2019 για να δοθεί στους Γενικούς Διευθυντές των Υπουργείων το προνόμιο να πηγαίνουν στο σπίτι τους με κρατική λιμουζίνα. Βάσει έρευνας που έγινε από την Ελεγκτική Υπηρεσία στο Δίκτυο Ελεγκτικών Υπηρεσιών, οι Αρχές άλλων χωρών της ΕΕ δεν επιτρέπουν σε κρατικούς αξιωματούχους να παίρνουν το υπηρεσιακό όχημα που δικαιούνται στο σπίτι τους.
Στην ανάρτηση γίνεται λόγος για σκανδαλώδη νέα προσπάθεια για να έχουν κρατική λιμουζίνα για να πηγαίνουν εκδρομές με την οικογένεια τους, κάποιοι κρατικοί αξιωματούχοι.
Να σημειωθεί ότι οι κανονισμοί, που έχουν κατατεθεί στη Βουλή, επαναφέρουν το δικαίωμα χρήσης του υπηρεσιακού οχήματος επί 24ωρου βάσεως για τους τους Γενικούς Διευθυντές Υπουργείων, Υφυπουργείων και της Βουλής, προέδρους της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, ,τον Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας, τον Επίτροπο Προεδρίας, και τον γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου.
Το όφελος για τους χρήστες των οχημάτων αυτών ίσως κυμαίνεται μεταξύ 6 με 7 χιλιάδες ευρώ το χρόνο, αν ληφθεί υπόψη ότι περιλαμβάνεται η κάλυψη των καυσίμων και η συντήρηση.
Όπως πληροφορούμαστε το κοινοβούλιο διάκειται θετικά ως προς την θέση του Γενικού Ελεγκτή για τη χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων.