
Συνεχίστηκαν σήμερα οι ακροάσεις της Ερευνητικής Επιτροπής η οποία επιχειρεί να διερευνήσει το σκάνδαλο με τους φονικούς αερόσακους Takata.
Υπενθυμίζουμε ότι στις πρώτες δύο συνεδρίες της Επιτροπής, κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των αντιπροσωπειών που είναι μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων οχημάτων.
Σήμερα σειρά πήραν οι εκπρόσωποι της Παγκύπριας Συντεχνίας Εμπορίας Αυτοκινήτων, που σχετίζονται με μεταχειρισμένα οχήματα.
Πρώτος κατέθεσε ο πρόεδρος της τοπικής Επιτροπής Λευκωσίας της συντεχνίας, Χαράλαμπος Κολοκοτρώνης, ο οποίος είπε ότι πριν το 2004 δεν υπήρχε κανένας έλεγχος, αλλά με την είσοδο της Κύπρου στην ΕΕ, εφαρμόζεται το σύστημα ελέγχου SVA (Single Vehicle Approval) το οποίο είναι ένα αυστηρό, όπως είπε. Με το ΜΟΤ ωστόσο, πρόσθεσε ο κ. Κολοκοτρώνης, δεν μπορεί να διαπιστωθεί ότι υπάρχει προβληματικός αερόσακος.
Έκανε αναφορά στην εγκύκλιο του 2017, με την οποία το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ενημέρωνε σε σχέση με τα μεταχειρισμένα οχήματα που προέρχονται από τρίτες χώρες, ότι δεν φέρουν ευθύνη οι αντιπροσωπείες που εισάγουν καινούρια οχήματα.
Ο εκπρόσωπος της Συντεχνίας ανέφερε ότι δεν τέθηκε ποτέ υπόψιν, των εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η συγκεκριμένη εγκύκλιος και πως «έλαβαν γνώση για αυτή, επτά χρόνια μετά, τον Σεπτέμβριο του 2024.
Για το ζήτημα των ανακλήσεων, είπε ότι δεν υπήρχε μηχανισμός ενημέρωσης των πολιτών και πριν το 2020 υπήρχε η εντύπωση πως επρόκειτο για θέμα το οποίο χειριζόταν το ΤΟΜ. Ο κ. Κολοκοτρώνης κατήγγειλε επίσης ότι πέραν των μισών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν εισάγονται από τα μέλη της Συντεχνίας, αλλά από ιδιώτες και “πειρατές”.
Στη δική του μαρτυρία ο Ανδρέας Αντωνίου, πρόεδρος της Επιτροπής Λεμεσού της συντεχνίας ανέφερε ότι περί τα τέλη του 2024, ενώπιον της Βουλής και στην παρουσία του Υπουργού Μεταφορών δύο αντιπρόσωποι διανομής καινούριων οχημάτων παραδέχτηκαν ότι εδώ και 20 χρόνια δεν έκαναν ανάκληση σε σχέση με αερόσακους, για 40 χιλιάδες αυτοκίνητα, για τα οποία είχαν την ευθύνη. Ανάμεσα στα οχήματα αυτά ήταν και του Κυριάκου Όξινου, είπε ο κ. Αντωνίου και πρόσθεσε δεν έχει διοριστεί καν ποινικός ανακριτής.
Ενώπιον της Επιτροπής κατέθεσε και ο κύριος Ανδρέας Κίτσιος, ελεγκτής του συστήματος SVA ο οποίος εξήγησε πως λειτουργεί το σύστημα.
Όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής, στην επόμενη συνεδρίαση θα κληθεί η Αστυνομία προκειμένου να καταθέσει για δυστύχημα και ατυχήματα που προκλήθηκαν λόγω ελαττωματικών εξαρτημάτων αλλά και συγγενείς θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα. Γνωστοποίησε μάλιστα ότι οι καταθέσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν τέλος Μαΐου.