
Συνεχίστηκαν σήμερα οι ανοικτές ακροάσεις στην Ερευνητική Επιτροπή για το σκάνδαλο των φονικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ.
Στην Επιτροπή κλήθηκε να καταθέσει ο γενικός διευθυντής του Ομίλου Πηλακούτα, που εισάγει τα BMW στην Κύπρο, Λουκάς Χατζηβασιλείου, καθώς ο Κυριάκος Όξινος ένα από τα δύο θύματα από τους TAKATA χρησιμοποιούσε όχημα με αυτή την επωνυμία.
Όπως ανέφερε, τέσσερα χρόνια πριν το θανατηφόρο δυστύχημα του Κυριάκου η εταιρεία BMW είχε ενημερώσει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ότι το αυτοκίνητο που οδηγούσε βρισκόταν υπό ανάκληση. Αυτό συνέβη, όπως είπε, τον Δεκέμβριο του 2019.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηβασιλείου, το αυτοκίνητο είχε αγοραστεί και γράφτηκε το 2000, από την γιαγιά του θύματος. Το αυτοκίνητο, όπως είπε, το οδηγούσε στη συνέχεια ο Κυριάκος, ωστόσο δεν πέρασε από το συνεργείο της ΒΜW για σέρβις αφού εισήχθη από το εξωτερικό.
Σημείωσε ότι η εταιρεία απέστειλε από το 2019 επιστολές, επιχείρησε να επικοινωνήσει δύο φορές με την γιαγιά δεν έγινε κατορθωτό ωστόσο να επικοινωνήσουν μαζί της και πρόσθεσε ότι δεν υπήρχαν επικαιροποιημένα στοιχεία στο ΤΟΜ για το συγκεκριμένο όχημα.
Αποτέλεσμα ήταν στις 24 Ιανουαρίου του 2023 να συμβεί το θανατηφόρο.
Ο εκπρόσωπος του ομίλου Πιλακούτα αναφέρθηκε σε κάτι που είχε λεχθεί την προηγούμενη συνεδρία της Επιτροπής ότι το πρόβλημα με τους TAKATA υπήρχε από το 2008. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει όπως είπε, αφού η δικαστική διαδικασία στην οποία έγινε αναφορά δε αφορούσε αερόσακο, αλλά κάποιους μηχανισμούς που υπήρχαν σε αυτοκίνητο.
Δεύτερος μάρτυρας στην Επιτροπή ήταν ο Γιάννος Λούτσιος, διευθύνων σύμβουλος της Loutsios Group που διανέμει τα οχήματα Kia και Isuzu, τα οποία όπως είπε δεν έχουν αερόσακους Takata. Υπάρχει είπε ο κ. Λούτσιος κενό στην ενημέρωση ιδιαίτερα σε σχέση με τις εισαγωγές από τρίτες χώρες. Απαντώντας σε ερώτηση γιατί δεν εκδόθηκε μια ανακοίνωση σε σχέση με τους ΤΑΚΑΤΑ ο κ. Λούτσιος, απάντησε χαρακτηριστικά : «Δεν γνώριζα τη λέξη Takata», «πριν τον θάνατο των δύο παιδιών και των σοβαρό τραυματισμών άλλων».
Ο Αλέξης Άννινος, διευθύνων σύμβουλος της Κυπριακής Εταιρίας Εισαγωγών Λτδ, CiC, πρόκειται για την εταιρία που συνεδέεται με τα Mercedes ανέφερε ότι μέχρι το 2025 εισάγονταν οχήματα που είχαν ανακλήσεις, αφού δεν γινόταν έλεγχος. Φτάσαμε στο 2025 για να αλλάξει η νομοθεσία και να εκδώσει διάταγμα ο Υπουργός Μεταφορών, όπως είπε.