Πάνω από 100 νομοσχέδια και προτάσεις νόμου θα κληθούν να ψηφίσουν οι Βουλευτές στη σημερινή, τελευταία Ολομέλεια με νομοθετικό έργο, πριν την ψήφιση των προϋπολογισμών και τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Η συνεδρίαση της Ολομέλειας άρχισε με μεγάλη καθυστέρηση στις 12 και 40 τελικά, λόγω των διαφόρων ζυμώσεων και συνεδριάσεων.
Η Βουλή αποδέχθηκε την αναπομπή του Προέδρου και ψήφισε υπέρ της τροποποίησης του συντάγματος για ένα ασφαλές περιβάλλον, με την Πρόεδρο της Βουλής να επαναλαμβάνει ότι αναλαμβάνει προσωπικά την ευθύνη, για το λάθος που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα και έγινε η τροποποίηση με λιγότερους βουλευτές.
Αυτή την ώρα συζητείται το νομοσχέδιο με το οποίο αυξάνεται ο φόρος του στοιχήματος από 3% σε 4,5%, με σκοπό τα έσοδα να καταλήγουν στα ποδοσφαιρικά σωματεία, για να εξοφλήσουν φορολογικές τους οφειλές.
Το νομοσχέδιο αυτό αναμένεται να εγκριθεί από την Ολομέλεια με τις ψήφους του ΔΗΣΥ, του ΔΗΚΟ και του ΕΛΑΜ Ένα νομοσχέδιο το οποίο εμπνεύστηκε η ΚΟΠ, προκαλώντας έντονες επικρίσεις αφού, αρκετά σωματεία χρωστούν εκατομμύρια και δεν έχουν τηρήσει όσα συμφωνήθηκαν με το κράτος.
Ένα από τα σημαντικά θέματα είναι η πρόταση νόμου τριών βουλευτών με την οποία, πριν πωληθεί ένα όχημα θα πρέπει να εξασφαλιστεί βεβαίωση, ότι το όχημα δεν υπόκειται σε ανακλήσεις εξαρτημάτων. Παράλληλα θα ρυθμιστεί η διαδικασία ανάκλησης εξαρτημάτων από τις αντιπροσωπείες, και ορθής ενημέρωσης των πολιτών μέσω μητρώου οχημάτων.
Γύρω στις 80 χιλιάδες τα οχήματα που έχουν επικίνδυνα εξαρτήματα, θυμίζουμε ότι ο Υπουργός Μεταφορών, προ ολίγων ημερών είπε στη Βουλή ότι υπάρχει θέμα τα συστήματα φρένων, αλλά και κίνδυνοι ανάφλεξης εν κινήσει οχημάτων.
Εκτιμάται ότι εάν ψηφιστεί ως έχει η πρόταση περί τα 50 χιλιάδες οχήματα, με που έχουν εγκατεστημένους προβληματικούς αερόσακους TAKATA, θα πρέπει να ακινητοποιηθούν, ενώ δεν θα μπορούν να περάσουν από έλεγχο ΜΟΤ.
Το θέμα συζητήθηκε εκτάκτως σε κεκλεισμένων των θηρών συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών όπου αυτή την ώρα, ετοιμάζονται τροπολογίες. Μία από αυτές είναι πρόταση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΔΗΚΟ, ώστε να δίδεται στους ιδιοκτήτες των οχημάτων η δυνατότητα να επιλέγουν απενεργοποίηση των αερόσακων. Προτείνεται επίσης όπως, σε σχέση με άλλα ελαττωματικά εξαρτήματα από την ειδοποίηση και έπειτα να δίνεται προθεσμία 12 μηνών για ακινητοποίηση, αντί τριών.
Βουλευτές προτείνουν αναβολή της συζήτησης, της πρότασης του ΑΚΕΛ για επιβολή έκτακτης φορολογίας, με συντελεστή 5% στα απροσδόκητα κέρδη των τραπεζών για το 2024 και το 2025. Από την πρόταση αυτή όπως ελέχθη θα μπορέσει να δημιουργηθεί ένα απόθεμα 100 εκατομμυρίων, που θα δοθεί σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Προς το παρόν το μόνο κόμμα που τάσσεται ξεκάθαρα εναντίον της πρότασης αυτής είναι ο ΔΗΣΥ.