Στη σκιά της ακύρωσης σημαντικών συμβάσεων του δημοσίου για μεγάλα έργα όπως ο δρόμος Πάφου- Πόλις και το έργο στον Ποταμό Λιοπετρίου η Επιτροπή Νομικών της Βουλής έβγαλε από το συρτάρι, τροποποιητικούς κανονισμούς για την διαχείριση και εκτέλεση των δημόσιων συμβάσεων.

Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένοι κανονισμοί εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο και κατατέθηκαν στην Βουλή από το 2021 και έκτοτε εκκρεμεί η ψήφιση τους.

Μέσα από τους κανονισμούς αυτούς, εισάγονται διαδικασίες αποκλεισμού οικονομικών φορέων- αναδόχων εργολάβων που δεν τηρούν τους κανόνες των συμβάσεων.

Δίνονται επίσης οι εξουσίες στην Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων του Υπουργείου Οικονομικών, να λάβει τις κατάλληλες αποφάσεις, αφού συνεκτιμήσει όλα τα στοιχεία που έχει ενώπιον της. Η ΚΕΑΑ θα έχει επίσης την ευθύνη διενέργειας ελέγχων και επιθεωρήσεων στον τόπο εκτέλεσης της σύμβασης.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι αναθέτουσες αρχές, δηλαδή τα αρμόδια Υπουργεία θα μπορούν να διορίζουν Συντονιστή της σύμβασης.

Στους υπό συζήτηση κανονισμούς γίνεται επίσης πρόβλεψη για τυχόν επιπρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις ή απαιτήσεις πίστωσης χρόνου από τους εργολάβους.

 

Προβλήματα υπερπληθυσμού στα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης

Στην Επιτροπή Παιδείας συζητήθηκε το πρόβλημα του υπερπληθυσμού που παρατηρείται σε ειδικά σχολεία. Το πρόβλημα διαπιστώνεται και από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, όπως δήλωσε στη Βουλή ο διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μάριος Στυλιανίδης.

Την τελευταία πενταετία καταγράφεται αύξηση 25% στον αριθμό των παιδιών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία. Σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, στα ειδικά σχολεία φοιτούν 624 παιδιά, υπηρετούν 407 ειδικοί εκπαιδευτικοί και εργάζονται μόνο 182 σχολικοί συνοδοί.

Βουλευτές ανέδειξαν την ανάγκη για πρόσληψη κοινωνικών λειτουργών, για να λάβουν απάντηση ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Για την κάλυψη των αναγκών στα ειδικά σχολεία, οι οποίες αυξάνονται, το Υπουργείο προχώρησε στην αύξηση του σχετικού κονδυλίου στον προϋπολογισμό του 2025. Το ποσό που υπολογίζεται είναι €4.07 εκατ. σε σχέση €3.6 εκατ.το 2024. Στην Βουλή αναδείχθηκαν επίσης θέματα που αφορούν στα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά παιδιών των ειδικών σχολείων.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γονέων του Ειδικού Σχολείου Αγίου Σπυρίδωνα Λάρνακας, χαρακτήρισε «σαβούρα» κάποια λεωφορεία.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, συνολικά χρησιμοποιούνται 31 λεωφορεία για τα ειδικά σχολεία εκ των οποίων τα 19 είναι καινούργια.
Υπήρξαν επίσης καταγγελίες για ακατάλληλες αίθουσες.