Την πορεία υλοποίησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λεμεσού, ειδικότερα όσον αφορά στα προγραμματισμένα έργα στη λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, συζήτησε κατά τη δεύτερο μέρος της σημερινής της συνεδρίας η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη.
Στις δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Σύκας είπε ότι ο Δημοκρατικός Συναγερμός ήταν πρωταγωνιστής στην ανάλυση για την ανάπτυξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και στο πλαίσιο αυτό 400 και πλέον εκατομμύρια που αναφέρονται στην πράσινη οικονομία έχουν καταγραφεί περιφερειακά σε δράσεις και έργα.
Μεταξύ αυτών των δράσεων είναι ένα ποσό γύρω στα 17 εκατομμύρια που άπτεται της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στον Δήμο Λεμεσού, συνέχισε ο κ. Σύκας, προσθέτοντας ότι ο Δήμος Λεμεσού είναι ο δεύτερος δήμος που έχει ολοκληρώσει την μελέτη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η οποία περιλαμβάνει τρεις τομείς, την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων και εναλλακτικές λύσεις για μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων.
«Ως εκ τούτου συμφωνούμε με το γεγονός ότι ξεκίνησε δειλά δειλά η υλοποίηση αυτής της μελέτης, πλην όμως για ακόμα μια φορά στις δράσεις και στις αποφάσεις της κυβέρνησης υπάρχει αυτό που λέμε μετριότητα όσον αφορά, πρώτον, την προτεραιοποίηση των έργων υλοποίησης, δεύτερον, την αντίκρυση σπασμωδικά των δράσεων, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ως πρώτη πολιτική πράξη στη Λεμεσό η δημιουργία μίας λεωφορειολωρίδα σε μια λεωφόρο 2 χλμ. χωρίς να είναι ολοκληρωμένος σχεδιασμός που άπτεται της αρχής του μέσου και του τέλους», σημείωσε σχετικά.
Πρόσθεσε ότι ο ΔΗΣΥ ανέδειξε στον αρμόδιο Υπουργό ακόμη 10 τουλάχιστον πρωτεύουσες δράσεις και ώριμα έργα, τα οποία, όπως είπε, θα μπορούσαν με εξυπηρετήσουν πιο αποτελεσματικά τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, τα οποία εντούτοις παραμένουν προσκολλημένοι με αποτέλεσμα τον κίνδυνο να χαθεί ένα κονδύλι γύρω στα 14 εκατομμύρια. Χαρακτήρισε επίσης δικαιολογημένες τις αντιδράσεις των κατοίκων, ενώ υποστήριξε ότι δεν μπορεί να στηριχθεί επιστημονικά προστιθέμενη αξία των έργων.
«Ως εκ τούτου, η θερμή παράκληση προς τον Υπουργό θα είναι να αναθεωρήσει ή τουλάχιστον να ολοκληρώσει μία πρώτη φάση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που, όπως είπα και προηγουμένως υπάρχουν ώριμα έργα τα οποία άμεσα μπορούν να ξεκινήσουν, για να μπορέσουμε πρώτα και πάνω από όλα να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά τους», ανέφερε.
Με αυτόν τον τρόπο και με αυτήν την απόφαση την πολιτική που θέλει να πάρει η κυβέρνηση, σημείωσε ο κ. Σύκας «δεν εξυπηρετείται και θα δημιουργήσει προβλήματα».
«Εμείς είμαστε εδώ συναινετικά, δώσαμε τις απόψεις μας και τις εισηγήσεις μας, αλλά την ίδια ώρα θα μας βρει σκληρούς κριτές σε δράσεις και αποφάσεις, τις οποίες κατά την ταπεινή μας άποψη δεν εξυπηρετούν το λεμεσιανό και κατ’ επέκταση το καλώς εννοούμενο εθνικό συμφέρον», κατέληξε ο κ. Σύκας.
Πηγή: ΚΥΠΕ