Τα τεχνικά προβλήματα σε σχέση με ένα λογισμικό που συνδέεται με την Μicrosoft δεν φαίνεται να επηρεάζουν σοβαρά την Κύπρο, δηλώνουν στο ΚΥΠΕ πηγές του Υφυπουργείου Έρευνας Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, τονίζοντας ότι τεχνοκράτες του Υφυπουργείου παρακολουθούν στενά την κατάσταση.
Ήδη προβλήματα που σχετίζονται με ένα εργαλείο της Microsoft έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε αεροδρόμια, τράπεζες και άλλες βασικές υπηρεσίες ανά το παγκόσμιο.
«Σαν κεντρικό κράτος και δεν έχουμε επηρεαστεί, έχουμε εξετάσει το θέμα σε κρίσιμες υποδομές όπως αεροδρόμια και τράπεζες και δεν φαίνεται να έχουν επηρεαστεί», δήλωσε στο ΚΥΠΕ αξιωματούχος του Υφυπουργείου, προσθέτοντας πως μόνο η Cyta έχει επηρεαστεί αλλά μόνο στο κομμάτι που αφορά στην υποστήριξη πελατών.
«Είμαστε σε συνεννόηση και παρακολουθούμε την εξέλιξη και δεν φαίνεται να υπάρχει σοβαρό θέμα για την Κύπρο», πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές.
Εξάλλου, σε ανάρτησή της στην πλατφόρμα «Χ», η Cyta σημειώνει ότι το παγκόσμιο τεχνικό θέμα που επηρεάζει διασυνδεδεμένα συστήματα υπολογιστών σε όλο τον κόσμο «δεν μας επιτρέπει να σας εξυπηρετήσουμε από τα Κέντρα Τηλεξυπηρέτησης, Ψηφιακά Κανάλια και τα Καταστήματά μας, στο παρόν στάδιο».
«Δεν επηρεάζεται η παροχή των προϊόντων και υπηρεσιών μας», προσθέτει η εταιρεία, σημειώνοντας ότι το ζήτημα τυγχάνει χειρισμού σε συνεργασία με την προμηθεύτρια εταιρεία» και θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.
Με βάση τις πρώτες πληροφορίες, το πρόβλημα παγκοσμίως φαίνεται ότι προέκυψε από ένα λογισμικό κυβερνοασφάλειας του παροχέα CrowdStrike και μια αναβάθμισή του, οποία προκάλεσε προβλήματα στο λογισμικό Windows της Microsoft (σε όσους του έχουν εγκατεστημένο), που με τη σειρά του δημιούργησε αυτές τις τεχνικές βλάβες.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ