Ενώ το Ισραήλ προετοιμάζεται για την χερσαία εισβολή του στη Λωρίδα της Γάζας, μεγάλη ανησυχία παραμένει για την τύχη περισσότερων από 200 ομήρων που έχει στα χέρια της η τρομοκρατική οργάνωση της Χαμάς. Ήδη, χθες, ο ένοπλη ομάδα ανακοίνωσε ότι περίπου 50 έχουν χάσει τη ζωή τους λόγω των ισραηλινών βομβαρδισμών στον πολιορκημένο θύλακα.
Για να εξασφαλιστεί η απελευθέρωση τουλάχιστον μερικών από αυτούς, πραγματοποιούνται εντατικές διαπραγματεύσεις, με κύριο μεσολαβητή το Κατάρ. Μάλιστα, ένας από τους λόγους που καθυστερεί η πλήρης εισβολή στη Γάζα θεωρείται ότι είναι αυτές οι διαπραγματεύσεις, καθώς η ισραηλινή κυβέρνηση θέλει να δώσει περισσότερο χρόνο για να προχωρήσουν αυτές οι συνομιλίες.
Στο μεταξύ, όπως υποστηρίζει ρεπορτάζ του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού σταθμού Kan της χώρας, το Ισραήλ ενημέρωσε τους μεσολαβητές του Κατάρ ότι είναι έτοιμο να δώσει κάτι ως αντάλλαγμα, προκειμένου να απελευθερωθεί σημαντικός αριθμός ομήρων στη Γάζα.
Η Χαμάς φέρεται να επιδιώκει την προμήθεια καυσίμων στη Γάζα, καθώς και την απελευθέρωση κρατουμένων από τις ισραηλινές φυλακές μαζί με την κατάπαυση του πυρός.
Το ρεπορτάζ, που επικαλείται ανώνυμη πολιτική πηγή, δεν διευκρινίζει τι είναι διατεθειμένο να προσφέρει το Ισραήλ, ενώ μάλιστα έχει ήδη απορρίψει προηγούμενες προτάσεις που ήθελαν ως αντάλλαγμα να επιτρέψει να περάσουν καύσιμα στη Γάζα, λόγω των φόβων ότι θα χρησιμοποιηθούν από τη Χαμάς.
Άλλωστε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ισραηλινών στρατιωτικών πληροφοριών, υπάρχουν «800.000 και ίσως περισσότερα από ένα εκατομμύριο λίτρα καύσιμα διαφορετικών τύπων αποθηκευμένα στη Γάζα», που βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Χαμάς.
Πάντως, το Kan υποστηρίζει ότι σύντομα θα έχουμε σημαντική εξέλιξη στις συνομιλίες.
Δημόσια το Ισραήλ επιμένει ότι οι όμηροι πρέπει να απελευθερωθούν άνευ όρων και δεν είναι σαφές εάν έδωσαν κάτι σε αντάλλαγμα για την απελευθέρωση των πρώτων τεσσάρων ομήρων την περασμένη εβδομάδα, σημειώνεται στο ρεπορτάζ, αναφέροντας μάλιστα ότι το εβραϊκό κράτος έχει περάσει τις «κόκκινες γραμμές» του για τις διαπραγματεύσεις στους μεσολαβητές του Κατάρ.
Πηγή: Ναυτεμπορική