Το θέμα των προβληματικών και επικίνδυνων για την ζωή των οδηγών, αερόσακων με την επωνυμία “Takata” συζητήθηκε στην Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής.
Το θέμα συζητήθηκε στη Βουλή μετά τον θάνατο της 19χρονης Στυλιανής Γιωργαλλή πριν από 15 μέρες στον δρόμο Αυγόρου-Φρενάρους. Υπάρχουν έντονες υποψίες ότι ο τραγικός θάνατος της 19χρονης προήλθε από ελαττωματικό αερόσακο.
Σημειώνεται ότι το θέμα αυτό συζητήθηκε αρχικά στη Βουλή πριν από ένα χρόνο, μετά τον θάνατο του 24χρονου Κυριάκου Όξινου, για τον οποίο επιβεβαιώθηκε ότι προήλθε από μεταλλικό θραύσμα αερόσακου.
Υπενθυμίζεται ότι οι ελαττωματικοί αερόσακοι αυτοί, εκρήγνυνται ή εκτοξεύουν μεταλλικά θραύσματα προς τους επιβάτες των οχημάτων.
Για τους άκρως επικίνδυνους αερόσακους βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη την Ευρώπη διαδικασία ανάκλησης τους, μέσω του συστήματος RAPEX. Σημειώνεται ότι οι αερόσακοι “Takata” έχουν εγκατασταθεί σε αρκετές μάρκες και διαφορετικά μοντέλα οχημάτων δεκάδων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε σήμερα λειτουργός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών 12.000 οχήματα κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους με ελαττωματικούς αερόσακους. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός αφορά μόνο σε οχήματα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη και την Αγγλία. Υπάρχουν δηλαδή και χιλιάδες άλλα οχήματα που επηρεάζονται που αγοράστηκαν από χώρες της Ασίας, για τα οποία δεν υπάρχουν στοιχεία.
Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη Βουλή τα τελευταία 10 χρόνια υπάρχουν 55.000 περιπτώσεις τέτοιων αερόσακων, για τις οποίες έχουν ειδοποιηθεί για ανάκληση 53.000. Μέχρι στιγμής επιδιορθώθηκαν 33.000 αερόσακοι. Για άλλες 22.000 έγινε ενημέρωση για ανακλήσεις και δεν έγινε επιδιόρθωση. Παραμένουν επίσης άλλα 4.500 οχήματα για τα οποία τέθηκε περιορισμός στον τεχνικό μηχανοκίνητο έλεγχο.
Σημειώνεται ότι έγιναν καταγγελίες σήμερα στη Βουλή από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, ότι ενώ συμφωνήθηκε ότι η αντικατάσταση των προβληματικών αερόσακων να γίνεται δωρεάν, εταιρεία χρεώνει 160 ευρώ πελάτες της, για να γίνει εξέταση στο όχημα.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα ζήτησε όπως αναλάβει το Υπουργείο Εμπορίου τον αποτελεσματικό έλεγχο της αντικατάστασης των αερόσακων, ενώ κατήγγειλε ότι δυστυχώς αφέθηκε στην καλή θέληση των εταιρειών η ενημέρωση των οδηγών. Από πλευράς των αρμόδιων κρατικών λειτουργών αναφέρθηκε ότι θα γίνει το επόμενο διάστημα και εκστρατεία ενημέρωσης.