Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου - Νίτσα Παύλου - Χάρης Παναγιώτου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου - Νίτσα Παύλου - Χάρης Παναγιώτου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου - Χάρης Παναγιώτου - Νίτσα Παύλου
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου - Νίτσα Παύλου - Χάρης Παναγιώτου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου - Νίτσα Παύλου - Χάρης Παναγιώτου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Μαριάννα Γαλίδη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Μαριάννα Γαλίδη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους - Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
15:00 - 15:05
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:05 - 15:15
Πανίκος Καρπέττας
15:15 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 22:00
Σώσης Θεοδοσίου
22:00 - 00:00
72 %
N
8.4 km/h
68 %
S
8 km/h
55 %
W
9.7 km/h
61 %
W
15.6 km/h
NW
8.7 km/h

Ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά τα μισά νέα αυτοκίνητα

Όλο και περισσότεροι Νορβηγοί οδηγοί επιλέγουν να μπουν στην πρίζα.

Η Νορβηγία, η οποία ήδη καμαρώνει για το μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τον πληθυσμό της, ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που καταχωρήθηκαν φέτος ήταν ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά. Όπως φαίνεται, οι φοροαπαλλαγές και τα υπόλοιπα κίνητρα έπιασαν τόπο.

«Πρόκειται για ορόσημο στο δρόμο της Νορβηγίας προς έναν ηλεκτροκίνητο στόλο αυτοκινήτων» δήλωσε o υπουργός Κλίματος και Περιβάλλοντος Βίνταρ Χέλγκεσεν. «Ο τομέας των μεταφορών είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την κλιματική πολιτική που θα αντιμετωπίσουμε την επόμενη δεκαετία. Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές [διοξειδίου του άνθρακα] κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030» εξήγησε ο υπουργός στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σύμφωνα με το νορβηγικό Συμβούλιο Πληροφοριών Οδικής Κυκλοφορίας, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων αντιστοιχούσαν στο 17,6% των καταχωρήσεων νέων οχημάτων τον Ιανουάριο, ενώ τα υβριδικά κατέλαβαν το 33,8% για ένα συνολικό μερίδιο 51,4%.

Παρόλο που η Νορβηγία είναι μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στη Δυτική Ευρώπη, η κυβέρνηση υιοθέτησε μια γενναιόδωρη πολιτική για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών μετακίνησης. «Η Νορβηγία είναι ένα πολιτικό εργαστήριο που δείχνει ότι τα πράγματα προχωρούν γρήγορα αν υπάρχουν οι κατάλληλοι μηχανισμοί κινήτρων» σχολίασε ο Χέλγκεσεν.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα εξαιρούνται σχεδόν από όλους τους φόρους και οι οδηγοί τους απολαμβάνουν μιας πληθώρας άλλλων προνομίων, όπως η δωρεάν διέλευση από διόδια, τα δωρεάν εισιτήρια για φέρι μποτ και η ελεύθερη στάθμευση σε δημόσια πάρκινγκ. Στο μέλλον, μάλιστα, δεν αποκλείεται να τους επιτραπεί και η κυκλοφορία σε λεωφορειολωρίδες.

Όπως όμως επισήμανε η Κριστίνα Μπου, γενική γραμματέας της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν ακόμα το πρόβλημα έλλειψης σταθμών φόρτισης οχημάτων αλλά και της αργής φόρτισης στους υφιστάμενους σταθμούς. Η Νορβηγία έχει θέσει στόχο να μειώσει τις εκπομπές των νέων οχημάτων κάτω από τα 85 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, έναν στόχο που ήδη κοντεύει να πετύχει: το νούμερο έπεσε τον Φεβρουάριο στα 88 γραμμάρια, συγκριτικά με 133 γραμμάρια όταν ελήφθη η απόφαση το 2012.

Πέρυσι, η κυβέρνηση έθεσε στόχο να μηδενίσει μετά το 2015 τις πωλήσεις οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη ή ντίζελ.

Πηγή: Blog Καθηγητή Φυσικής Ζαχαρία Μαυρή